Trekhaak

Goeie middag.

Ik wil zelf een trekhaak onder mijn O2 combi 2007 gaan monteren.

Nu heb ik gelezen dat er een werkinstructie op het forum stond.
Ik kam hem echter niet vinden.

Weet iemand een goeie beschrijving?

Bvd

andrehj

Forumguru
Je schrijft O2, maar volgens je signature heb je een O1?
Anyway: Kijk even op de sites van allerlei trekhaakfabrikanten (Westfalia, Thule, Bosal e.v.a). Volgens mij hebben ze allemaal wel een handleiding online staan.
Ze vergeten in hun instructies ook bijna allemaal wel iets, maar als je de info van zoveel mogelijk handleidingen combineert, moet je er wel uit kunnen komen.

En nog een tip: Zorg voor een wat duidelijker onderwerp. Alleen "Trekhaak" is wel erg algemeen. Verander dit bijvoorbeeld in "Inbouwhandleiding trekhaak gezocht" of iets dergelijks. Dat maakt je post veel beter vindbaar en dan hebben anderen er ook wat aan.

DJSmiley

Actief lid
Idd, welk type trekhaak? Meestal is het een kwestie van de handleiding volgen. Voor specifiekere dingen is youtube of google wel handig, omdat de handleidingen vaak wat vereenvoudigd zijn.

Lastigste deel is de bekabeling. Dat is van diverse dingen afhankelijk. Heb je PDC?

Ik heb 't laatst gedaan in mijn O2. Die had geen PDC, waardoor ik dus eigenlijk niets bijzonders hoefde te doen. Is een HB maar ik denk dat het voor een combi niet bijzonder veel verschil is.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/trekhaak-monteren-o2-2005-hb.35702/

Bovenaan Onderaan