Trekhaakbeugel twinnyload icm pdc (probleem).

Zwapp

Forumguru
Hallo forummers,

Sindskort heb ik een twinnyload voor op de trekhaak.
Na het plaatsen van de beugel begon de pdc raar te doen en valse meldingen te geven.
Als ik de beugel eraf haal is het probleem weg, maar om dit elke keer te doen is teveel werk en kost teveel tijd om het iedere keer te doen.

Nu ben ik al een aantal dagen aan het speuren hier op het forum en heb ik her en der gelezen dat dit een bekend probleem is en dat er een oplossing ergens moet staan, helaas kan ik deze niet vinden...

Wie kan mij helpen naar het zoeken van een oplossing of weet een oplossing??

Begin namelijk een beetje wanhopig te worden :(

skodaboy

Forumguru
als de pdc raar doet of 'foutmelding' geeft als je twinnyload monteerd,zit het probleem waarschijnlijk in de aanmelding van de trekhaak.
normaal moet de achterste pdc zich uitschakelen als je een fietsrek of iets dergelijks aansluit op de wagen.

dus ff contact opnemen met de dealer om de trekhaak correct aan te melden in de boordcomputer.
de trekhaak dient op enkele plaatsen aangemeld te worden in het systeem,
vergeet ook niet dat de TSA (trailer stability assist) aangemeld wordt.

dirkkroneman

Forumguru
als de pdc raar doet of 'foutmelding' geeft als je twinnyload monteerd,zit het probleem waarschijnlijk in de aanmelding van de trekhaak.
normaal moet de achterste pdc zich uitschakelen als je een fietsrek of iets dergelijks aansluit op de wagen.

dus ff contact opnemen met de dealer om de trekhaak correct aan te melden in de boordcomputer.
de trekhaak dient op enkele plaatsen aangemeld te worden in het systeem,
vergeet ook niet dat de TSA (trailer stability assist) aangemeld wordt.
Lezen is ook een vak :tongue: TS heeft het hier over de beugel, niet de hele fietsendrager. .

Blacky

Forumguru
Hallo forummers,

Sindskort heb ik een twinnyload voor op de trekhaak.
Na het plaatsen van de beugel begon de pdc raar te doen en valse meldingen te geven.
Als ik de beugel eraf haal is het probleem weg, maar om dit elke keer te doen is teveel werk en kost teveel tijd om het iedere keer te doen.

Nu ben ik al een aantal dagen aan het speuren hier op het forum en heb ik her en der gelezen dat dit een bekend probleem is en dat er een oplossing ergens moet staan, helaas kan ik deze niet vinden...

Wie kan mij helpen naar het zoeken van een oplossing of weet een oplossing??

Begin namelijk een beetje wanhopig te worden :(

Had je het al geprobeerd met die andere beugel waar over we het hadden? Ik had er zelf geen problemen ermee. Misschien dan toch even langs de dealer.

andrehj

Forumguru
Niet dat je er wat aan hebt, maar bij mijn Superb gaat het wel goed, de beugel wordt door de sensoren niet opgepikt. Ik ben bang dat er maar een paar mogelijkheden zijn, die allemaal niet handig zijn:
  • Sensoren naar buiten verzetten (hou je wel gaten in je bumper over, en de draden zul je moeten verlengen).
  • Steeds de beugel er op zetten als je de Twinnyload gebruikt (ook al niet er praktisch).
  • De trekhaak vervangen door een afneembare (maar de samen met de TwinnyLoad beugel past die afneembaren niet in de uitsparing in het reservewiel, bovendien is dit wel een dure oplossing, kost ca 150 euro aan materiaal, als je het zelf doet en het materiaal op internet koopt).
  • Een andere fietsendrager kopen.

Zwapp

Forumguru
Blackt snapt hem... gaat alleen over de beugel en trekhaak is goed ingeleerd.

@blacky heb wel een andere beugel maar die is nog groter en denk dat die juist storing geeft, ga het even goed even proberen.
Welke beugel in welke post bedoel jij? Ben niets tegen gekomen van een andere beugel namelijk, bij het doorzoeken van het forum.

De tips die hierboven genoemd worden helpen inderdaad niet veel, evengoed bedankt voor het meedenken hoor ;)

Zwapp

Forumguru
Oke die heb ik dus ook liggen, ga deze dan als eerste proberen. Was dit ook DE oplossing waar ik naar op zoek was??

Zwapp

Forumguru
Om eerlijk te zijn heb ik er nog tijd cq zjn in gehad... zodra ik het heb geprobeerd zal ik het zeker posten!

Bovenaan Onderaan