trekhaken

dok

Nieuw lid
beste lezers,

Ik wil een trekhaak monteren. Mijn auto heeft parkeersensoren. Ik rij in een Octavia hatchback 1.8 turbo, 2001. Het schijnt dat een vaste trekhaak geen problemen geeft in combinatie met de parkeersensoren omdat de trekhaak te laag zou zitten.

Wie kan mij daar meer over vertellen?
Wat kost een niet afneembare trekhaak bij de dealer.

specialized

Nieuw lid
hallo,

ik rij in een identieke octavia(ook met parkeersensoren) en ik heb er toendertijd voor gekozen om een afneembare trekhaak te monteren, ziet er optisch gewoon beter uit.
Ik kan me nog herinneren dat het prijs verschil tussen een vaste haak en een afneembare mee viel.
Alleen de prijs dat kan ik je niet zeggen, zal je toch bij de dealer eventjes moeten informeren.

Groet

Erik

deusjevo

Forumguru
Op mijn O1 heb ik een vaste haak icm parkeersensoren.
Nooit geen problemen gehad.
Prijs was 300 euro incl. alles bij de Skoda dealer.
Heb een 7 polige stekker, sensoren schakelen daarbij niet uit als er iets aan de haak hangt, schijnt bij 13 polige MultiWest stekker wel te schakelen zijn.
Kan irritant zijn als je veel achteruit rijd met aanhanger, zelf trek ik mij er weinig van aan, ben dan gewoon Oost Indisch doof.... :945:

Op mijn Fabia heb ik dat probleem ook, een 'patient is overleden' piep als ik met aanhanger achteruit rij.
Ik wist niet dat dat met alleen met een 13-polige uit te schakelen was (ik heb 7-polig). Daar is mij door de dealer ook nooit iets over verteld. Ze hebben wel eens geprobeerd het zo in te stellen dat bij achteruit rijden de PDC uitgeschakeld wordt, maar dat is tot op heden nog nooit gelukt.

Ik heb ook eens meegemaakt dat ik bij achteruit rijden onterecht piepjes hoorde. Volgens de dealer zou dat kunnen komen door het plastic beschermkapje wat je op de trekhaak kan doen. Die zou niet goed zitten. Behoorlijk sceptisch heb ik dat kapje er toen steviger op gedrukt en wonder-oh-wonder, het probleem was idd verholpen :grin:

Maar, om even terug te komen op je vraag, een trekhaak en PDC gaan prima samen.

Ojke

Nieuw lid
Hallo, ik ben opzoek naar de handleiding die bij een orginele afneembare trekhaak hoort van een u1. Bij de mijne zit het mechaniek vast en weet niet hoe de ongrendeling in z`n werk gaat. Kan iemand mij hieraan helpen?
Ojke

Bovenaan Onderaan