Hetzer
Forumguru
Vandaag wederom een leen Roomster mee gekregen van de dealer, een 1.4 16-klepper, het viel me gelijk op bij het wegrijden, het gebrek aan trekkracht in vergelijk met mijn 1.2 12V 3L ???!!!!??!. Mijn vrouw had afgelopen week dezelfde leen Roomster mee, en zij had de zelfde ervaring, zij vond de 1.4 aanzienlijk minder snel acceleren dan onze eigen Roomster.( en zij rijd daar dagelijks in). Vandaag heb ik de auto toch nog een paar keer uitgeprobeerd maar je moet met de 1.4 16V, echt veel meer toeren maken om de zelfde acceleratie te krijgen dan de 1.2 12V. Misschien dat daar ook het extra brandstof verbuik in zit, waar meerdere (1.4 16V) Roomster rijders over berichten. http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4823
Ik heb ooit eens een stukje gelezen over de fabia combi 1.2 tegenover de 1.4 en daar waren ze dezelfde mening toebedeeld, de 1.2 voelde pittiger aan en acceleerde "makkelijker" naar de 100. Zijn er meer mensen die hier ervaring meehebben?
Ik heb ooit eens een stukje gelezen over de fabia combi 1.2 tegenover de 1.4 en daar waren ze dezelfde mening toebedeeld, de 1.2 voelde pittiger aan en acceleerde "makkelijker" naar de 100. Zijn er meer mensen die hier ervaring meehebben?