superpetur
Lid
Hoi Allemaal,
De octaaf 1 combi van ons trekt naar echts. Inmiddels reeds 2x langs de garage geweest. Die kregenb er vandaag grijze haren van, want na elke proefrit lijkt het goed te zijn, maar na twee bochten, en hetzelfde traject weer terugrijden neigt de auto weer naar ..... rechts.
De eerste keer was het ook opgelost, maar na 700 km voelde ik weer wat.... Gelukkig, de verkopende garage heeft to nu toe enomr zijn best gedaan om de zaak in hte rechts spoor te krijgen en te houden, maar dat is nog niet gelukt.
Ter extra info, er is geen zichtbare schade, er zijn geen stoepjes genomen, de banden zien er goed gebuikt uit, met ruim voldoende profiel.
De garag wil de auto als de klachten blijven bestaan electronisch uitlijnen.
Vraag 1, is het een bekend Skoda/VAG probleem dat auto's rechts blijven houden (en zo ja, hoe weten garagisten dat dan?).
Vraag 2, wie heeft er ervaring met electronisch uitlijnen?
Wat houdt dat precies in?
Alvast bedankt voor het meedenken!
MVG, Peter
De octaaf 1 combi van ons trekt naar echts. Inmiddels reeds 2x langs de garage geweest. Die kregenb er vandaag grijze haren van, want na elke proefrit lijkt het goed te zijn, maar na twee bochten, en hetzelfde traject weer terugrijden neigt de auto weer naar ..... rechts.
De eerste keer was het ook opgelost, maar na 700 km voelde ik weer wat.... Gelukkig, de verkopende garage heeft to nu toe enomr zijn best gedaan om de zaak in hte rechts spoor te krijgen en te houden, maar dat is nog niet gelukt.
Ter extra info, er is geen zichtbare schade, er zijn geen stoepjes genomen, de banden zien er goed gebuikt uit, met ruim voldoende profiel.
De garag wil de auto als de klachten blijven bestaan electronisch uitlijnen.
Vraag 1, is het een bekend Skoda/VAG probleem dat auto's rechts blijven houden (en zo ja, hoe weten garagisten dat dan?).
Vraag 2, wie heeft er ervaring met electronisch uitlijnen?
Wat houdt dat precies in?
Alvast bedankt voor het meedenken!
MVG, Peter