trilgeluid ventilatieroosters

plasserke

Nieuw lid
Als ik optrek en ik kom rond de 3000toeren komen er trilgeluiden te voorschijn ter hoogte van de ventilatieroosters in het midden. Heb dit reeds voor de tweede maal bij de dealer laten (repareren) en het geluid is nog steeds hoorbaar. Is er misschien nog iemand met dit probleem??
 

louigi58

Senior Member
Als ik optrek en ik kom rond de 3000toeren komen er trilgeluiden te voorschijn ter hoogte van de ventilatieroosters in het midden. Heb dit reeds voor de tweede maal bij de dealer laten (repareren) en het geluid is nog steeds hoorbaar. Is er misschien nog iemand met dit probleem??

Dacht ik ook, totdat ik mijn zonnebril uit het vakje aan het plafond pakte, toen was het trillen ineens weg. Heb er toen een stukje schuim in geplakt waardoor het trillen weg is.
 

nemo

Senior Member
Dacht ik ook, totdat ik mijn zonnebril uit het vakje aan het plafond pakte, toen was het trillen ineens weg. Heb er toen een stukje schuim in geplakt waardoor het trillen weg is.

Dat was bij mijn vader ook zo. Hij was alleen zo doof dat hij het zelf niet hoorde maar ik wel als ik in zijn auto reed..
 

hemi24

Forumguru
Bekend probleem, bakje met twee roosters midden boven laten vervangen door nieuw exemplaar en het is weer enkele 10k-tallen km's weg... Ondanks beloofde modificatie van de mensen van Nieuwkoop kwam het na verloop van tijd toch weer terug (bij derde exemplaar)...
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb dit probleem ook. Alleen trilt het bij mij als de roosters dicht staan. Als ik ze open dan hoor je niets.
Probeer dit maar eens.
Repareren zal niet veel helpen als ik de berichten zo lees.
Dit is trouwens het enige minpuntje bij mijn wagen.
 
Zowel mijn O2 als mijn VS Golf V hebben hier last van. Bij de Golf V is dit probleem verholpen door nieuw luchtrooster, het is niet meer teruggekomen. De 02 moet ik nog langsbrengen bij de dealer.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bij mij is nu ook het rooster vervangen met opbergvak, hoorde ik van de receptie werkplaats. En inderdaad, het is nu stil. Hopelijk blijft het zo. Verder perfecte wagen voor mij !
 
Ik heb de zelfde klachten. Na een grondige studie, dat heeft er naar alle waarschijnlijkheid zeer merkwaardig uitgezien, twee mensen die voorin de auto de meest bijzondere poses aannamen (.....), ben ik tot de conclusie gekomen dat 'het' geluid van onder c.q. van achter het opbergvak middenop het dashboard zou moeten komen. Zijn wel altijd van die lekker vage klachten, geluidsklachten........

Bij mijn onstaat het geluid bij zo'n 1700/1800 rpm en verdwijnt weer bij zo'n 2100/2200 rpm. Precies het gebied waarvan mijn O2 lekker trekt.

Maar goed, ik moet over een 18k km (zo'n 3 maanden) weer voor een servicebeurt naar de dealer. Ik zal hier dan melding van maken en aangeven dat 'de zaak' vervangen dient te worden.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bij mij was het toerental rond de 2.500 / min.
Maar goed, die bak plus roosters is vervangen en dan blijft het daarbij hopelijk.
Alleen nog het vliegwiel moet bij mij vervangen worden nadat de koppelingsplaten 10.000 km terug al aan de beurt waren. Hoezo vroeg ?
En geen voetje op het pedaal hoor en heel veel snelweg gereden trouwens. Maar het is allemaal garantiewerk.
 

Octavia_II

Actief lid
Dacht ik ook, totdat ik mijn zonnebril uit het vakje aan het plafond pakte, toen was het trillen ineens weg. Heb er toen een stukje schuim in geplakt waardoor het trillen weg is.

Had dit probleem ook, maar opgelost door er een brillendoekje in te leggen, opgelost en handig, altijd een brillendoekje bij de hand!

Groet,

Charlie
 

yup

Lid
Bij mij was het toerental rond de 2.500 / min.
Maar goed, die bak plus roosters is vervangen en dan blijft het daarbij hopelijk.
Alleen nog het vliegwiel moet bij mij vervangen worden nadat de koppelingsplaten 10.000 km terug al aan de beurt waren. Hoezo vroeg ?
En geen voetje op het pedaal hoor en heel veel snelweg gereden trouwens. Maar het is allemaal garantiewerk.

Vliegwiel verhaal is gewoon extreem zwak punt van VW/VAG producten, komt bij de TDI's voor, ook bij oudere type's TDi. Is gewoon een 2 massa vliegwiel wat snel stukgaat.

Zelfs bij DSG kan dat ding stuk trouwens...
 
Vliegwiel verhaal is gewoon extreem zwak punt van VW/VAG producten, komt bij de TDI's voor, ook bij oudere type's TDi. Is gewoon een 2 massa vliegwiel wat snel stukgaat.

Zelfs bij DSG kan dat ding stuk trouwens...

Eeuh, sorry, vliegwiel de oorzaak? Kun je dit eens toelichten?
 
Bovenaan Onderaan