trillen tdi bij gasgeven met lage toerentallen

kavang

Nieuw lid
heb sinds november 'n octavia 2 combi tdi elegance 2005. rijdt verder prima, maar als je gas geeft onder 2000 toeren lijkt de motor niet krachtig en begint hinderlijk te trillen/ brullen als het ware. Ben n 110pk octavia 1 uit 2004 gewend en die had veel meer power in de lage toerentallen. Moet van de zomer ook nog n caravan trekken en wil bekijken hoe ik wat in de lage toerentallen kan winnen. Tunen is n optie, maar dan moet ik wel weten of de motor daar ook soepel genoeg voor is. heb al gedacht aan motorsteunen of koppeling / tweemassavliegwiel maar lees dat daar andere symptomen bij horen. Wie heeft n idee waar dat aan kan liggen?

Constant

Erelid
Mijn 1.9 TDi (Golf III) reageerde inderdaad anders dan mijn 2.0 TDi (Scout), kracht zit inderdaad niet zo mooi onderin bij een 2.0 als bij een 1.9. Maar dat trillen/brullen zegt me niets, het is wel zo dat ik de 2.0 niet lekker vind rijden beneden de 1800 toeren.

Wat ik op een ander forum las (briskoda.net als ik me goed herinner) was dat de 2.0 inderdaad anders reageert, zou in het ontwerp zitten.

Is een bekend probleem bij de 2.0 TDI van dat bouwjaar. Wordt veroorzaakt door het vliegwiel. Het komt alleen voor bij lage toeren en geeft een soort van trilling door de hele auto.
De oplossing is een ander vliegwiel, wat deze problemen niet geeft. Soort van fabricage foutje zullen we maar zeggen...

Bovenaan Onderaan