Trillend geluid

Hallo , ik heb mijn octavia 2 van dit jaar , en wat me de laatste tijd opvalt is een rammelend geluid ter hoogte van het handschoenkastje (ook als dit leeg is) als ik rem en bijna stil sta , als ik stil sta hoor ik het soms ook , hij doet het niet altijd.
Wat zou het kunnen zijn , en wat is er aan te doen ?

Frankie

Actief lid
is het een trillend of "kloppend" geluid ? Dit laatste heb ik n.l. ook al vanaf het begin. Heeft met regelkleppen van airco te maken die op tilt gaan. Andere beweren dat het met airbags te maken heeft, maar dit lijkt me sterk.

Ps: er staat foutje in handtekening confort ipv comfort..

Dutch

Actief lid
Ik heb hetzelfde. Het lijkt erop dat er iets in het dashboard resoneert bij bepaalde toerentallen. Ik heb het met name bij stationair draaien en bij het optrekken. Geen idee wat het is.

MusicMacMike

Nieuw lid
Ik ken het kloppende geluid ook. Maar bij mij komt het van onder de midden armsteun (Jumbo Box). Het openbaart zich vooral op een wat hobbelige weg bij lage snelheden en bij achteruit rijden. Het klinkt als iets wat onder de auto tegen de bodemplaat tikt. Een deel van de uitlaat oid.

Mijn dealer heeft er al naar gekeken, maar vond het niet bijzonder en vond dus ook niets afwijkends. Het kan ook een kunststof deel van binnen zijn of iets wat in het kastje ligt, volgens hem. Het is iig. niet het bewegen van de climatronic klepjes.

Ik ga er zelf wel even naar kijken. Het is niet irritant, maar wel maf.

Wiljam

Nieuw lid
Hoi, ik ben nieuwe hier.
Heb sinds een maand een nieuwe Octavia, en die heeft het beide.

Een trillend metaalachtig geluid vanuit het handschoenkastje en een kloppend geluid vanuit het dashboard achter de radio. Zal er binnenkort eens mee naar de dealer gaan.

Ook bij mij is het kloppende geluid bekend, maar alleen de eerste 5 kilometer, en alleen als het koud is. Lijkt mij meer op kleppen die openen en sluiten om de warmte te verdelen.

Timothee

Actief lid
Dat "geklop" (iets doffere tikken) zijn inderdaad de kleppen van het ventilatiesysteem. Ik hoor ze elke ochtend, met name wanneer ik achteruit rijd. De eerste minuten hoor je ze af en toe, daarna niet meer.
Storender vind ik echter een resonantie die van rechts lijkt te komen...ook van de richting van het klepje van het kastje. Ik heb het idee dat dat klepje van wat te goedkoop en te licht plastic is gemaakt waardoor het te snel trilt. Verder kan het ook een naad zijn die door temperatuurverschil uitzet en gaat trillen...ik ben er nog niet achter waar het precies vandaan komt.

JettaFreak

Actief lid
Bij mij komt het omdat ik daar een kastje van de parrot heb ingebouwd. Bij hoog volume van de audioinstallatie resoneert dat kastje op de bovenkant van het handschoenenvak. Ik merk overigens dat mijn handschoenenvak niet dicht genoeg gaat, want ik zie door de rechter ventilatieopening in het midden duidelijk licht schijnen als het verder nog donker is. En die klopgeluiden van de airco heb ik ook. Kan daar nog iets aan worden gedaan?

Groet,

JettaFreak

Nieuw lid
Het kloppend geluid is afkomstig uit 1 van de stelmotoren van de airco. Is bekend bij de dealer
Oplossing is een nieuwe regeleenheid.
Wordt vervangen onder garantie als de auto nog geen 2 jaar is.

Bovenaan Onderaan