Trillende aandrijflijn bij optrekken of achteruitrijden

jeroenschmidt78

Actief lid
Sinds enkele weken "last" van een trillende aandrijflijn bij het optrekken in de 1e versnelling en bij achteruitrijden. Rollen zonder gas geven veroorzaakt onaangename trillingen. Het betreft een 03 combi 1.6 TDI greentech met 131.000 km op de teller met nog 3 maanden garantie. Met alle 2 massa vliegwiel horror verhalen ben ik benieuwd hoe ik dit zelf kan vaststellen. Wie kan mij helpen???

jeroenschmidt78

Actief lid
Nog gedeeltelijk ingedrukt, in het begin rolde de auto soepel weg bij het laten opkomen van de koppeling. Nu ervaar ik dus behoorlijke trillingen in de aandrijflijn.

Cordoba

Forumguru
Een poos terug waren er meerdere mensen met problemen met de koppeling, als ik het me goed herinner waren er stukjes materiaal afgebroken die tussen de koppeling komen. Misschien even kijken of je dat via een 'zoekopdracht' terug kan vinden op het forum, en of de verschijnselen overeenkomen met jouw klachten.

Spierings

Forumguru
Nog gedeeltelijk ingedrukt, in het begin rolde de auto soepel weg bij het laten opkomen van de koppeling. Nu ervaar ik dus behoorlijke trillingen in de aandrijflijn.
Als de trilling aanwezig is vanaf het allereerste moment dat de koppeling aangrijpt verwacht ik eerder een kromme koppelingsplaat.

jjvherk

Nieuw lid
Eind november tijdens 90d beurt nieuwe koppeling gekregen. 1.6 tdi 6v greenline (14%)
70% voor Skoda 30% voor de lease.
Rijd nu echt top, weet niet wat er meer veranderd is, kan nu veel beter gedoseerd optrekken of wegrijden op helling.
Had ook trillingen en rare geluiden.
Snel dus i.v.m je garantie

Bovenaan Onderaan