Trillende remmen/wielophanging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds de teller op 90.000km staat heb ik het probleem dat de auto erg trilt bij het remmen.
Het betreft een Combi TDI uit 2005
De dealer heeft ondertussen het volgende al gedaan:

ca 4 of 5x remschijven vervangen
naven vervangen
wiellagers vervangen
draagarmrubbers vervangen
de geleidebussen in de remklauwen zijn vervangen/verwijderd.

Het probleem blijft zicht voordoen, na het vervangen van de draagarmrubbers is het ongeveer 10.000km weggeweest maar dan komt het gewoon in alle hevigheid weer terug.

Ik hou nooit de voet op de rem als ik stil sta, probeer noodstops te voorkomen.

Sinds het begin van het probleem zijn we ondertussen meer dan een jaar verder en zowel de dealer als Pon weten niet meer wat ze moeten doen. Het laatste wat ze willen gaan proberen is het afdraaien van de schijven aan de auto.

Heeft iemand anders nog een nuttige tip?

LeJo

Lid
mss al geprobeerd de banden zelf te balanceren?
Staat namelijk niet tussen de al geprobeerde oplossingen...
Klink dom maar kan ook helpen...

mss al geprobeerd de banden zelf te balanceren?
Staat namelijk niet tussen de al geprobeerde oplossingen...
Klink dom maar kan ook helpen...

De auto geeft het probleem bij zowel de winterbanden als de zomerbanden. Balanceren zou geprobeerd kunnen worden. Maar dan zou het balanceerapparaat van de dealer niet goed zijn.

Mark

Banned
Bij mijn Nissan Micra het zelfde probleem gehad, trillingen (vooral op het stuur) bij het remmen na +/- 10000km.
Alles nagelopen, verschillende testritten gedaan, maar niets te vinden tot er banden werden gewisseld.
De huidige banden die er oplagen waren niet meer mooi rond, met de trillingen tot gevolg bij het remmen.
Deze waren wel perfect uitgebalceerd want bij een snelheid van 130km/u trilde er niets, tot ik ging remmen dus.

over het balanceren, ik laat bij elke onderhoudsbeurt de wielen van voor naar achter wisselen.

over de velgen, ik heb het zowel met de winterbanden op stalen velgen als met de zomerbanden op het lichtmetaal.

Het is echt om gek van te worden laatst bij 160km/h in DLD de rem aangeraakt en ik schrok me helemaal wild.

Als ik zo op het Duitse Octavia forum en op skoda community op remproblemen zoek dan komt het binnen de VW groep veel voor...

Brembo Max schijven met ferodo blokken schijnen een goede oplossing te zijn. Het probleem lijkt zich ook voornamelijk voor te doen bij "vielfahrer" en daar val ik met 75k per jaar ook wel onder denk ik...

nou, de schijven zijn aan de auto afgedraaid, momenteel is hij weer stil. Over 15.000km weten we of het gewerkt heeft...

Tallguy

Forumguru
Trillen bij remmen ken ik niet. Wel trillen bij een koude motor (zeg maar gewoon een koude auto) dat bij het optrekken het gevoel komt van doorslippen. Dat was met de winterbanden 20x erger dan met het zomerrubber, maar of dit gerelateerd is kan ik niet zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan