Trilling bij 1500 toeren eindelijk opgelost

mdortland

Actief lid
Enige tijd heb ik jullie advies gevraagd betreffende een trilling bij 1500 toeren.
Vandaag vanuit gouda afgereisd naar alkmaar waar ik de fabia heb aangeschaft.
Hij heeft de luchtfilterinlaat beter vastgezet en de luchtfilter en motor afdekking nagelopen......nu is de trilling eindelijk verholpen.
Goede service van zwienen Alkmaar

Ook mijn Fabia greenline heeft last van een trilling bij lagere toeren.
Deze trilling is echter niet altijd aanwezig, de temperatuur lijkt van invloed. Het geluid hoor ik linksvoor ter hoogte van de blower.
Mijn vorige Fabia had trouwens precies het zelfde euvel. De dealer heeft beide auto's nagekeken maar ze hebben helaas niets kunnen vinden.

mdortland

Actief lid
Oke. Bij mij is het nog steeds weg.
Heeft luchtfilterinlaat beter vastgezet aan de balk boven de radiator.
In de balk zit een gat waar de luchtinlaat in vast zit.
Beetje kit en 2 schroeven ingezet.
Misschien de moeite om te proberen?

Ah ok,Ik zal morgenvroeg eens kijken of ik de luchtinlaat beter kan vastzetten.
Dat heb ik in ieder geval nog niet eerder geprobeerd. Wel heb ik alle kabels nagelopen die tegen de carrosserie liggen.

Ik heb de luchtinlaat een stuk vaster gezet, helaas zonder resultaat.
Na wat verder speuren op het forum ben ik er achter gekomen dat het de parkeerkaarthouder is die de trillingen veroorzaakt.

RS-initialen

Donateur
Ha, dat lelijke ding waarin de verkoopkaart van de dealer zat vond ik bij wegrijden net na aankoop lelijk en heb hem bij het 1e stoplicht weggehaald (afgebroken).
Na thuis de handleiding en opties nog een nagelopen en bleek het een parkeerkaarthouder:shamefullyembarrased:
Overigens rammelt mijn RS aan alle kanten, deurplastic en wat erin ligt in combinatie met sportbandjes.
Gelukkig zit er een goede stereo in.

Cordoba

Forumguru
Is de goede stereo oorzaak of overstemming van het rammelen?
(ik heb ooit een auto gehad, als daar de stereo een paar keer van had opengedraait, moest is van alles weer vast gaan zetten).

RS-initialen

Donateur
:D
Beide denk ik...
Het is wel de standaard stereo, maar ik heb inderdaad uitgetest hoe hard die kan (dat heb ik met de RS zelf nog niet gedaan (200 op een nederlandse snelweg vond ik wel genoeg:sneaky: )).
Misschien is het rammelen wel daarna ontstaan...., maar ik wou geen gerammel uit mijn portemonnaie.

Greenlineman

Nieuw lid
Ook last gehad van een irritante trilling rond de 1500 toeren, bleek het luchtfilterhuis te zijn, komt vaker voor, de oplossing was het ontwaterings slangetje onderaan te verwijderen, deze trilde ergens tegenaan.

Bovenaan Onderaan