Trilling dashboard?

0ri0n88

Forumguru
Hey vraagje als mijn octavia 1.4 tsi 2009 stationair draait heb ik soms een rare trilling vanuit de hoek van het dashboardkastje en is buiten hoorbaar. Niet dat de auto trilt maar hoor gewoon iets trillen zodra ik rijd is het weg. Daarnaast is de trilling niet constant aanwezig.
Heb uiteraard dashboard leeggehaald om te kijken dat het geen spullen zijn of iets dergelijks.
Wellicht weet iemand wat het kan zijn anders rijd ik gewoon naar de garage aangezien er nog garantie op zit.
Alvast bedankt!
Gr Peter

Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Bij mijn weten wel heb hem nagezien het lijkt wel uit die richting te komen of misschien de deur. Moet wel zeggen dat het vandaag bijv helemaal niet hoorbaar is :pieker:

0ri0n88

Forumguru
Ja klopt, het klinkt ook niet echt ernstig eerder irritant omdat je je erop focust :sterretjes:
Ik hou het even in de gaten anders gaan we weer verder op zoek.
Bedankt voor je info @Blackokkie2

vandijk65

Nieuw lid
Trek even aan de brandstofleiding of klik ze in een andere klem rechts bij het schutbord, waar ze uit de chassisbalk komen onder de motorkap. Wel eens mee gemaakt dat deze trillen. Door ze iets te verleggen of door er iets aan te trekken wil het wel eens weg gaan.

Grt. Johan.

Joske

Forumguru
De wielkuip hangt nog goed vast? Ook zou er nog wel eens iets in de parafaanbak kunnen zitten, een herfstvrucht of wat bladeren. Dat zou ook enige vorm van trilling kunnen veroorzaken.

Dit is een voorbeeld van een Fabia - parafaanbak voor moest je het niet kennen: (nummer 2)

S66-0089.png

0ri0n88

Forumguru
Bedankt @Joske had die bak ook al leegegehaald.en schoongemaakt alleen bij mij komen er niet zoveel bladeren ed. in omdat die 9 van de 10 keer op mijn oprit staat zonder een boom in de buurt.
Neemt niet weg dat de trilling daar vandaan kan komen het klinkt ook als iets van plastic wat je hoort klapperen. Toch vreemd dat de afgelopen 2 dagen het totaal niet hoorbaar is :pieker:.
Wel bedankt voor jullie tips ik hou het scherp in de gaten;)

0ri0n88

Forumguru
Probleem opgelost. Was een tijdje weg het geluid maar kwam toch terug, blijkt inderdaad een leiding te zijn die trilde precies tegen de koelvloeistof tank, klein beetje verplaats en geluid is weg.

Beedeewee

Forumguru
Ja ik heb precies hetzelfde gehad. Tijd geleden provisorisch opgelost dmv een tie-wrap. Helaas kwam het geluid na een tijdje weer terug. Toch maar naar de dealer gegaan, en deze heeft een deel van de leiding geïsoleerd en opnieuw vast gezet. Hij zei al dat dit een veelvoorkomend probleem was.

Bovenaan Onderaan