GeeVeeDeeVee
Senior Member
Heren,
Ik ben 100% zeker dat er een soort van trilling achterin mijn auto zit. Verwachting dat het achterin is komt door; geen trillend stuur (en dus geen trilling vooras) en gevoelsmatig blijft (voornamelijk) rechtsachter "hobbelen/ trillen".
Velgen heb ik vrijwel uitgesloten voor de volgende redenen;
- De velgen zijn gebalanceerd voordat ik ze heb geplaatst. Hier zat wel een afwijking in, maar is uiteraard volledig weggehaald.
- In het begin, met mijn nieuwe velgen, was dit gevoel een stuk minder en had ik bij 120 km/h geen enkele trilling.
- Bij mijn 16 inch velgen had ik hetzelfde idee, alleen merkte ik het een stuk minder/ was het minder voelbaar door kleine inch (?).
Ik heb gisteren nog mijn ventieldopjes verwisseld met de originele. Dit heb ik gedaan omdat de velgen zijn gebalanceerd zonder velgdopjes, en degene die ik gebruikte 2,5 gr waren (ten opzichte van 0,5 bij originele). Voor degene die het zich afvragen; ik moest ventieldopjes kopen, want die zaten niet bij mijn nieuwe set velgen.
De volgende dingen heb ik online gevonden/ denk ik zelf aan;
- Versleten rubber van de schokbreker
- Dezelfde oorzaak als "blokkeren vering" eerder besproken in "Stijve vering na stilstaan?"
- Wielophanging
- Gedeukte velg?
De laatste heeft een vraagteken omdat dit wellicht ook te maken kan hebben met het gevoel dat mijn vering het soms niet doet? Wellicht dat hierdoor de velg veel klappen heeft gekregen? Tevens heb ik 1x, tijdens het uitvoegen van een rotonde (welke ik nogal hard kon nemen), een flinke klap gehoord rechtsachter, alsof ik door een put reed.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Of een vergelijkbaar iets gehad? Ik irriteer mij er dood aan, haha.
Nog wat side-info; het zijn lichtmetalen velgen, niet ge-cupped (zover mij is verteld) en ik maak gebruik van centreerringen (plastic), omdat het van origine velgen zijn voor een CLA.
Ik ben 100% zeker dat er een soort van trilling achterin mijn auto zit. Verwachting dat het achterin is komt door; geen trillend stuur (en dus geen trilling vooras) en gevoelsmatig blijft (voornamelijk) rechtsachter "hobbelen/ trillen".
Velgen heb ik vrijwel uitgesloten voor de volgende redenen;
- De velgen zijn gebalanceerd voordat ik ze heb geplaatst. Hier zat wel een afwijking in, maar is uiteraard volledig weggehaald.
- In het begin, met mijn nieuwe velgen, was dit gevoel een stuk minder en had ik bij 120 km/h geen enkele trilling.
- Bij mijn 16 inch velgen had ik hetzelfde idee, alleen merkte ik het een stuk minder/ was het minder voelbaar door kleine inch (?).
Ik heb gisteren nog mijn ventieldopjes verwisseld met de originele. Dit heb ik gedaan omdat de velgen zijn gebalanceerd zonder velgdopjes, en degene die ik gebruikte 2,5 gr waren (ten opzichte van 0,5 bij originele). Voor degene die het zich afvragen; ik moest ventieldopjes kopen, want die zaten niet bij mijn nieuwe set velgen.
De volgende dingen heb ik online gevonden/ denk ik zelf aan;
- Versleten rubber van de schokbreker
- Dezelfde oorzaak als "blokkeren vering" eerder besproken in "Stijve vering na stilstaan?"
- Wielophanging
- Gedeukte velg?
De laatste heeft een vraagteken omdat dit wellicht ook te maken kan hebben met het gevoel dat mijn vering het soms niet doet? Wellicht dat hierdoor de velg veel klappen heeft gekregen? Tevens heb ik 1x, tijdens het uitvoegen van een rotonde (welke ik nogal hard kon nemen), een flinke klap gehoord rechtsachter, alsof ik door een put reed.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Of een vergelijkbaar iets gehad? Ik irriteer mij er dood aan, haha.
Nog wat side-info; het zijn lichtmetalen velgen, niet ge-cupped (zover mij is verteld) en ik maak gebruik van centreerringen (plastic), omdat het van origine velgen zijn voor een CLA.