Trilling Remmen!

Chris

Lid
Beste allemaal,

Sinds enige tijd heftig trillen bij het remmen, ik denk dat er helaas kromme remschijven op de Octavia zitten. Ik moet volgende week bij de dealer binnen voor 30000km beurt en mijn vraag is de volgende...... Is dit een garantiezaak?

Ik heb geen enkele noodstop gemaakt met de Octavia en zeker niks vreemds gedaan! Heb nu 30200KM op de teller en het probleem is een maandje of 2......

Mvg,

Chris

Remmen zijn dan zeer waarschijnlijk krom. Dat zal geen garantie zijn. Meestal gebeurt dit als je bij het stoplicht je voet op de rem laat staan als ze nog warm zijn, of vol remmen en dan door een plas of meteen de wasstraat in.

Helaas dus. Tenzij je die remschijven er net 100km op hebt zitten natuurlijk.

dit is bij veel auto's een bekend probleem en wordt meestal veroorzaakt door redenen die Toink ook al noemt. Ik zie dat je heb pas van 2006 hebt, dus ik zou er zeker eens over praten met je dealer. Hij hoeft het niet te doen, maar ze zijn wel al snel krom, en het hoeft niet jou schuld te zijn. Dus nee heb je ja kun je krijgen. Gewoon overtuigend zijn en volhouden.

407.gif
Bij mij waren de remschijven krom na 30000 km. Ze zijn vervangen en ik moest de helft van de kosten betalen. Na 2000 km waren ze weer krom. Vorige week zijn ze weer vervangen, nu wel onder garantie. Het is duidelijk een fabrieksfout en we zijn met man en macht bezig pon hier van te overtuigen en mijn geld terug te halen van de eerste keer. Natuurlijk weet Pon al lang dat dit een fabrieksfout is want sommigen hebben al voor de zesde keer nieuwe schijven maar als ze dit toegeven dan kost het ze geld. En geld uitgeven om tevreden klanten te houden dat doen ze niet graag bij Pon. Hou er rekening mee dat de banden ook onregelmatig slijten, ook mijn banden zijn alle 4 vervangen. Helaas hebben de nieuwe banden ook weer schade opgelopen door de nieuwe kromme remschijven.
407.gif

Lekker bijdehand hoor. Ik heb helemaal geen hekel aan pon. Dit is gewoon Pon beleid. Natuurlijk koop ik nooit meer een VAG product, maar dit kun je toch niet van te voren weten dat ze kromme remschijven hebben en geen garantie!!!! of jij wel ???? Je komt er pas achter wanneer je het gekocht hebt. In autobladen lees je hier niets over en in de tijd dat ik hem kocht ook nog niet op het internet. Maak dit soort opmerkingen in een andere (fun) groep en scheer je weg op dit forum. Ik ga er van uit dat dit een serieus forum is.

Chris

Lid
Geachte allemaal,

Probleem onder garantie verholpen bij de dealer! Geen enkele discussie, kijk dat levert weer vertrouwen op. Pluim voor van Dorst in Oosterhout!

Indien ik er nog last van heb weer binnenbrengen en dan gaan ze de schijven indien nodig slijpen.

Mvg,

Chris

Ik kan je alleen maar feliciteren, ja zo'n dealer heb je wat aan alhoewel ik dit de normaalste zaak van de wereld vindt. Tijdens de garantieperiode geen gezeur. Ik ben wel jaloers want mijn dealer is niet zo coulant.

purk

Senior Member
Ik heb het idee dat het nog wel mee vast met die remschijven, als jet echt zo'n probleem is dan zouden alle vag product rijders last hebben van kromme schijven. misschien ligt het helemaal niet aan de schijven maar aan de mannier van in remmen en de montage van de schijven op de naaf (misschien niet goed roestvrij gemaakt)

Jpoers

Lid
@ Purk

Misschien handig om in je handtekening die paar enters onder Octavia combi 2.0 Benzine, 61000 km te verwijderen, staan er wel veel.

grin.gif
grin.gif
grin.gif
grin.gif

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: skodahobby</font><hr />

Lekker bijdehand hoor. Ik heb helemaal geen hekel aan pon. Dit is gewoon Pon beleid. Natuurlijk koop ik nooit meer een VAG product, maar dit kun je toch niet van te voren weten dat ze kromme remschijven hebben en geen garantie!!!! of jij wel ???? Je komt er pas achter wanneer je het gekocht hebt. In autobladen lees je hier niets over en in de tijd dat ik hem kocht ook nog niet op het internet. Maak dit soort opmerkingen in een andere (fun) groep en scheer je weg op dit forum. Ik ga er van uit dat dit een serieus forum is.

[/ QUOTE ]

PON doet een hele hoop voor garantie, alleen is jou dealer schijnbaar te lui om het te claimen of een melding te maken .............
529.gif

Zachtjes aan begin ik mijn dealer inderdaad te verdenken, alhoewel zij zelf toegeven dat kromme remschijven een fabrieksfout is en door Pon vergoed zouden moeten worden. Vervolgens krijg je een hele show wat ze al bij Pon hebben geprobeerd maar Pon is terughoudend en Pon is dit en Pon is dat. Zo onderhand weet ik niet meer wie ik moet geloven. Wat ik bij navraag nu wel weet is dat kromme remschijven erg veel voorkomt bij zowel audi, vw, skoda als seat en dat het inderdaad een fabrieksfout is. Sommige mensen zijn al aan hun zesde set schijven bezig. Alle oorzaken zoals niet met de voet op de rem ,niet door plassen rijden enz... heeft bij mij niets uitgemaakt, als het aan de rijstijl ligt dan zou ik dat in de afgelopen 30 jaar nieuwe auto's wel vaker hebben meegemaakt. Bij ons in de buurt gaat al het grapje, je krijgt toch wel een handleiding bij je Skoda hoe je moet remmen.
1884.gif

purk

Senior Member
maar als je toch al aan je 6de set bezig bent dan vraag ik me af of het niet aan iets anders ligt.

ja vertel dat pon of de garage maar eens. Mijn dealer heeft nu gezegd dat wanneer het weer terug komt doen ze er niets meer aan en gaat de auto rechtstreeks naar pon, dan zoeken ze het daar maar uit.

Bovenaan Onderaan