reisauto
Nieuw lid
Ik heb sinds juni 2008 een Fabia combi II 1.4 16V. Meteen 16 inch 205/45 velgen laten monteren bij ATU in Utrecht. Bij verschillende snelheden en de ene keer meer dan dan de andere keer en soms lijkt het ook wel even weg te zijn heb ik veel trilling in het stuur. tot 3 keer aan toe wielen er af en balanseren 1 keer bij de Skoda dealer en 2 keer bij ATU. De velgen/banden op de machine geven dan geen noemswaardige onbelans, maar eenmaal op de auto is het weer raak ! trillingen. Ook heb ik even de orginele stalen velgen met 14inch 185/60 er terug op gedaan maar dat was niet veel beter. Uit voorzorg heeft ATU 4 nieuwe banden gemonteerd ( Uniroyal Rain Sport II ) maar dat heeft ook niet geholpen. De Skada dealer geeft mijn velgen/banden leverancier de schuld en ATU zegt dat dit een VW,Audi,Seat en Skoda kwaaltje is.
Bij ATU werkt iemand die bij PON-importeur gewerkt heeft en legde mijn uit dat een bekend verschijnsel is bij deze merken en dat dit te maken heeft met de voorspanning van de keerringen van de versnellingsbak van de uitgaande aandrijfassen en dat dit vanzelf weg gaat bij +- 10.000 km!
Heeft iemand de zelfde ervaringen met een nieuwe Fabia II ?
Bij ATU werkt iemand die bij PON-importeur gewerkt heeft en legde mijn uit dat een bekend verschijnsel is bij deze merken en dat dit te maken heeft met de voorspanning van de keerringen van de versnellingsbak van de uitgaande aandrijfassen en dat dit vanzelf weg gaat bij +- 10.000 km!
Heeft iemand de zelfde ervaringen met een nieuwe Fabia II ?