Trillingen met spoorverbreders

Goedenavond allemaal,

ik heb een tijd geleden spoorverbreders op mijn Kodiaq laten zetten van SCC 15mm dik met centreerring.

Wat daarna gebeurde was dat de auto aan de achterkant begon te trillen vanaf zo’n 125 km/h.

Heb voor mijn reis naar Zwitserland de auto nog naar de garage gebracht om te laten kijken of ze wat konden vinden. Mijn inziens hebben ze alleen de banden op het balanceerapparaat gezet en verder niet gekeken naar de spoorverbreders.

Na een reis van 1000 km trillen heb ik de spoorverbreders er hier af laten halen en het trillen is dus weg.

Heeft iemand ervaring met spoorverbreders van SCC? Zijn dit wel de juiste voor een Kodiaq?

Of is er iemand die mij kan vertellen waarom de auto kan gaan trillen met spoorverbreders?

Alvast dank!

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Kan volgens mij alleen maar aan de spoorverbreders liggen…
Of ze sluiten niet goed aan op de naaf van de auto, of je velg sluit niet goed aan.

Welk type heb je?

hemi24

Forumguru
12119 zou inderdaad het type zijn voor diverse VAG modellen.

Had je extra wielbouten bij je dan, of hoe heb je dat gedaan?

Jpturtle

Forumguru
Mijn Eibach Spacers 15 voor en 20mm achter zijn top, geen enkele trilling of iets in die richting. Weet wel dat de dealer veel moeite heeft moeten doen om alle wielen netjes onder de auto te krijgen. Voor mij zijn de Eibach Spacers een blijvertje

12119 zou inderdaad het type zijn voor diverse VAG modellen.

Had je extra wielbouten bij je dan, of hoe heb je dat gedaan?

Nadat de garage de spacers had bevestigd heb ik het doosjes met originele bouten bij het reservewiel gelegd en daar laten liggen. Dus gelukje dat ik ze mee had.

Ik ga sowieso na terugkomst langs onze bandenboer. Maar ben gewoon nieuwsgierig waar dit aan zou kunnen liggen.

hemi24

Forumguru
Als het trillen alleen van achteren komt, zou je kunnen wisselen met vóór om zo te kijken of het aan de wielen ligt of aan de spacers...

Vergeet dan nog te vermelden dat ik het zowel bij mijn zomerset als winterset had. Het lijkt mij dan niet aan de wielen te liggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan