trillingen

banane

Nieuw lid
hallo,
Rij sinds december vorig jaar met een weitec schroefkit op mijn 02 combi, nu heb ik een probleem dat ik trillingen voel als ik 120 km/h rij(alsof er iemand aan de motor schud zo een gevoel heb ik) . de wagen is maar een 4 tal cm verlaagd . Al bij garage geweest voor te onderzoeken van waar het probleem komt, rubbers van draagarmen zijn goed , motorsteunen zijn goed ,wagen uitgelijnd, wielen gebalanceerd, juist achterste schokdempers staan nat was hun uitleg, maar heb nogaltijd trillingen , wie herkent dit probleem of wie kan er me verder helpen voor een oplossing te zoeken, want ik ben het een beetje beu aan het worden. Alvast bedankt

Ronnie

Forumguru
Niet toevallig een canvasbreuk in een van de voorbanden? Je kunt dit controleren door met de hand over de binnenkant en buitenkant(flanken) van de banden te voelen of er een verdikking opzit.
En ik zou even kijken of er voldoende axiale speling zit op de aandrijfassen.

banane

Nieuw lid
De banden heb ik onlangs nog laten controleren in bandencentrale , de axiale speling ga ik eens laten controleren, bedankt voor de tip Ronnie

Cordoba

Forumguru
Omdat je de uitlijning en balancering hebt laten checken, ga ik er vanuit dat je velgen en banden in orde zijn.

Laat de auto eens uitlezen op foutcodes. Misschien een kapotte bobine?

Monteurtje

Forumguru
Er zit ook geen hoogteslag in je band of cuppende banden. Het balanceren en uitlijnen kan dan wel goed zijn. Maar cuppende banden worden er niet anders van. En nu je auto verlaagd is en 17 '' velgen, dan voel je alles nog beter natuurlijk. Dat zou kunnen.

@Cordoba. In zijn profiel staat dat die een 1.9 TDi heeft.

Cordoba

Forumguru
@monteurtje: zover had ik niet gekeken, ik had alleen in dit topic gelezen. En een diesel met kapotte bobine is nog steeds zeldzaam. :winkie:

yup

Lid
Heb je je koppeling wel ingetrapt op de snelweg ? Als het met ingetrapte koppeling nog is dan kan je de motor wel uitsluiten.

banane

Nieuw lid
Ik ga mijn banden dan eens laten controleren op het cuppen en ook eens op de snelweg proberen met ingetrapte koppeling,alvast beddankt voor de tips. In de garage word ik ook niet echt geholpen met mijn probleem , mijn schroefkit is het probleem zeggen ze .

Bovenaan Onderaan