Trommel

AGTon

Forumguru
Collega;s

Kortgeleden zijn voor mijn schijf en blokjes vervangen. Ik ervaar nu echter een piepend geluid bij het remmen. Heb toch sterk het vermoeden dat ik dit van achter komt en niet van voor. De trommels dus.

Nu ben ik technisch niet zo heel sterk, maar ik dacht dat een trommel enorm lang mee kon gaan. Kan iemand mij meer info geven over slijtage van een trommel en wat het oplossen van het probleem eventueel kan gaan kosten bij een skoda dealer? Ik zie op de website van Skoda namelijk geen prijs voor een trommel.

gr

Ronnie

Forumguru
Nieuwe trommels zal waarschijnlijk ook niet nodig zijn, bij mij zitten ze er al 210.000 km op......
Meestal wordt het piepen veroorzaakt door het remstof, dus even de trommels eraf en schoonblazen, half uurtje werk.
Ook even de remschoenen aan de uiteinden een beetje schuin afvijlen.
Als je er nieuwe trommels op wilt wordt het een dure geschiedenis, dealerprijs trommels, voeringen enz. zo'n € 200.- per kant.

Cordoba

Forumguru
Wat Ronnie niet vermeld: ook bij trommelremmen moeten af en toe de remvoeringen vernieuwd worden. De remvoeringen bij trommelremmen, zijn wat remblokken bij schijfremmen zijn.

Wat overigens ook af en toe voorkomt: kromme wielremcilinders. Dat kan eigenlijk alleen verholpen worden door een nieuw wielremcilindertje te monteren.

Antera

Donateur
En wat er ook niet verteld word is dat je wel de remschoenen moet terug stellen omdat anders de trommel er niet af kan dit vaak omdat de trommel al wat ingesleten is. Dus niet met geweld eraf willen trekken :-)

Bovenaan Onderaan