trommelremmen prijs?

KEC

Lid
hoi forummers,

al een tijdje hoorde ik een knarsend geluid bij het remmen. Een test wees uit dat de rechter achterrem onvoldoende kan afremmen. Ook blokkeerde de handrem soms.

De dealer ernaar laten kijken -->:smiley29: komt op 610 € voor nieuwe tommels + remschoenen + remcylinders aan beide kanten

Kan iemand deze kostprijs bevestigen????
Is de km-stand niet te laag voor deze vervanging (130.000)???

Tot hiertoe al teveel dure kosten gehad na 6maanden skoda-rijden (raammechanisme, kabelbreuk en vocht??; remmen , uitlijning die niet wilt lukken enz...) allemaal zaken die ik met mijn 12j oude opel nooit voorhad.

Ronnie

Forumguru
'T is misschien wel vroeg, maar ik weet het verleden van de auto niet. Vorige maand bij mijn Fabia1 de trommels er af gehad om de zaak even te controleren,(schraperig geluid bij koude remmen), was echter niets aan de hand,enkel een boel remstof. Na schoonblazen waren ze weer als nieuw en het geluid was ook weg. Misschien dat bij jouw Fabia rechtsachter de opstelwig blijft hangen?

De onderdeelprijzen:
Remtrommels: 6Q0 609 617 € 62,71,
Remvoeringen 6Q0 698 525 € 124,35,
Remcylinder: 1H0 611 053 € 53,37

KEC

Lid
hoi ronnie,
bedankt voor je snelle reply.... Dit is het forum op zijn best!

Ik reken dus ongeveer 240 € aan onderdelen per kant excl. arbeidsloon

links zou nog goed zijn...rechts achter was "verrot". Ik heb het niet gezien want dat was net de kant die ik niet open kreeg.
Aan de telefoon deed men precies of deze vervanging normaal onderhoud betreft :s:s:s. Heb die rem altijd wat horen schrapen bij gebruik maar nu werd het erger --> denk dat het zout er voor wat tussen kan zitten.

Wel jammer dat ze per paar moeten vervangen want dit maakt het erg prijzig terwijl links nog goed was :(

heb de auto gekocht op 100.000km heeft er nu na 6m 130.000 ; ik doe enkel snelweg en ben geen autocoureur

KEC

Lid
Wagen terug van dealer:

590 € incl BTW voor complete vervanging:smiley29:

heb volgende onderdelen (zonder BTW):
6Q0 609 617 remtrommels (2 stuks) € 129,56
6Q0 611 053B cylinders € 69,78
5J0 698 511 samenstel € 153,09

Ik vind 1 ding wel vreemd: het samenstel zou reeds remschoenkit en cylinders voor links & rechts bevatten. Waarom rekenen ze me dan nog apart de cylinders aan t.w.v. 70 € ?

Is er iemand in de mogelijkheid dit even te controleren? Dank bij voorbaat!

Ronnie

Forumguru
Reparatiekit compleet volgens het nr. kost 5J0 698 511 € 202,90, Ex BTW, trek je hier de remcylinder af dan kom je wel ongeveer
op het bedrag. dus wss. een andere cylinder erin...

Bijlagen

• rek rem..jpg
    rek rem..jpg
    17,1 KB · Weergaven: 20

KEC

Lid
heb het geld van de wielremcylinders teruggekregen!

reparatieset compleet voor trommelremmen 5J0 698 511 kost hier in BE 153 € Ex BTW en is inclusief remcylinders. Tel daarbij nog trommels + uren en totaal kwam dus op ongeveer 500 € incl BTW

Bovenaan Onderaan