Trommelremmen/schijfremmen achter

Winged

Nieuw lid
Afgelopen donderdag heb ik mijn fabia opgehaald en ben er erg gelukkig mee, rijdt als een trein. Het is een 77kw versie met DSG en ik verwachtte dan ook schijfremmen achter aan te treffen, zoals in de specificaties te lezen valt.
Er blijken dus trommels achter gemonteerd te zijn en ik heb mijn dealer verzocht dit te verklaren. Ter lering en vermaak.

Zijn antwoord luidt;
Geachte heer Karssen,

Ik heb navraag gedaan bij de importeur over de specificaties, er is een drukfout gemaakt in de specificatie lijst op alle modellen is het een trommelrem wat er standaard onder zit, de importeur gaat alle prijslijsten hierop aanpassen, u bent de eerste die het opvalt dank u. Mochten er verder vragen zijn dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,

turboturbo

Forumguru
Tja. Nu kun je natuurlijk eisen dat je wilt wat je is voorgeschoteld. Ofwel: gratis alsnog schijfremmen achter.
Echter, als er in de folders vermeld staat: druk- en zetfouten voorbehouden, heb je geen zaak.

Wel een ontzettend domme fout, en zo mogelijk nog dommere reactie, totaal empathie-loos.

Winged

Nieuw lid
Misschien heb ik nu wat wisselgeld, want ik heb zo'n mdi-kabeltje van € 20,00 besteld om een usb-stick te kunnen aansluiten.

erik2907

Actief lid
Het schijnt dat de hatchback MET DSG versnelling trommelremmen heeft en de overige versies schijfremmen. Check it out! De Greenline COMBI heeft so wie so trommelremmen achter.

chevy

Nieuw lid
hallo Winged ,zelden z'n neerbuigende en klant-onvriendelijke reactie "gezien"als die bij jou ,heb zelf meegemaakt dat de al zes maanden in bestelling zijnde auto de bestelling mondeling werd veranderd omdat de bestelde kleur ,aztec yellow, in europa niet werd geleverd (chrysler pt cruiser ) bij de vraag of dat op papier gezet kon worden werd ons gezegd we strepen de kleur wel door .
we zijn na levering van de zwarte ptcruiser nooit meer terug gegaan naar deze dealer in den bosch

AGTon

Forumguru
Het zinnetje: U bent de eerste die dit opvalt. Tja dat is misschien niet zo slim geplaatst, maar geeft voor mij wel de informele sfeer aan bij Holdinga. Informeel in zoverre dat we je wel even tussendoor helpen, en voor kleine dingetjes hoef je niet te betalen. Komt dit namelijk wel eens anders tegen.

Kom hier nu al een tijdje en ben erg tevreden over deze jongens.

erik2907

Actief lid
Sluit mij er bij aan. Prima service. Kreeg telkens wel verbinding met mijn iPhone via BT maar na een tijdje werd de verbinding verbroken. De ene keer na één minuut, de andere keer na 2 uur. Kosteloos zijn ze 1,5 uur bezig geweest om het euvel te vinden door ook meerdere telefoons uit te proberen. Uiteindelijk bleek het aan de iPhone zelf te liggen na deze opgestuurd te hebben naar T-Mobile. Resultaat: nieuwe telefoon! De klacht / oplossing teruggekoppeld met Holdinga en een dank je wel voor de update van de oplossing. Kosten: nihil!

fanSkoda-VW

Forumguru
Mijn Fab 3 combi DSG 110 pk had achter schijfremmen.
En de Scala 1.0 DSG 115 pk heeft achter trommelremmen!
Ik weet dat de meeste remkracht van de voorwielen komt, maar ik vind het niet staan.
Zal wel weer een prijskwestie zijn.

grtsss

Derooke

Forumguru
Maakt het verschil dan zoveel uit. Ik bedoel maar . Als je op je rem drukt en je stopt wanneer je wil stoppen is er toch niets mis.

brepus13

Forumguru
De F2 combi van mijn schoonouders heeft schijfremmen achter. 1.4 16V 2009. Die van mijn zwager heeft trommelremmen 1.4 16V 2008. Blijf het apart vinden.

Canon-Eye

Forumguru
Ik vermoed toch niet dat Pon de inkoop van remonderdelen voor Skoda regelt... ;)

Volgens mij zijn ze op enig moment begonnen om de sterker gemotoriseerde versies rondom op schijfremmen te zetten terwijl de minder stoere versies trommels achter hielden. Zal goedkoper zijn, denk ik.
En inderdaad, zolang de auto ook bij een noodstop binnen een redelijk korte afstand stilstaat, is het wat mij betreft in orde.

EdK

Forumguru
En dan kun je alles verwijderen maar het blijft netjes om dan in ieder geval de link erbij te zetten waar je deze hebt geplaatst !!!
Dan me een PM te geven dat ik maar en de anderen dus de zoekfunctie moeten gebruiken...

Als je dus even de link in je bericht zet mag je dit bericht ook weer verwijderen....

:arghh::arghh::wavecry:

EdK

Forumguru
Wees blij dan, scheelt je een hoop poetswerk en de remkracht is met regen nog zelfs beter !
De trommelrem van vandaag is niet die van vloegel met minimale remkracht hoor !
De periode dat je al 300 mtr voor een verkeerslicht moest gaan remmen om bij de streep stil te staan.

brepus13

Forumguru
Ik vervang een setje remblokken sneller dan nieuwe remvoeringen in een trommel.... maar goed, schonere velgen met een trommel is ook wat waard :-)

jesse_s93

Forumguru
In een video van de Enyaq zag ik dat deze auto zelfs trommelremmen achter heeft, zowel voor de 60 als de 80. De specs van de RS variant heb ik niet gezien.

Kanerr

Forumguru
Nee dat klopt. Ben er ook blij mee hoor, want de mini cd's die ze doen als achterremmen slaan ook nergens op.

Het is voor mij puur estetisch, heb nu giga remmen voor en trommels achter :D

Bovenaan Onderaan