Trommelremmen vervangen door schijfremmen

hekko

Lid
Ha allemaal,

Ik heb op mijn O1 achter nog trommelremmen..die zou ik willen laten vervangen door schijfremmen.

Wie weet of dat mogelijk is...en wat dat ongeveer zou kosten?
 

purk

Senior Member
ik zou lekker de trommeltjes laten zitten, schijven hebben veel meer en zijn duurder in onderhoud.

Ga naar de sloop en ga kijken of je een complete achteras op de kop kunt tikken, ook zul je de handremkabels moeten vervangen, ivm aansluiting/lengte. ( ik denk dat een golf 4 variant achteras past )

Heb geen idee of je nog problemen zou kunnen krijgen met de ABS sensoren. Aansluiting hiervan en eventueel regelapparaat versie.
 
Ha allemaal,

Ik heb op mijn O1 achter nog trommelremmen..die zou ik willen laten vervangen door schijfremmen.

Wie weet of dat mogelijk is...en wat dat ongeveer zou kosten?

Ik heb het ook overwogen (of ik weeg nog steeds) Ik rij namelijk nogal voor lul met 17" wielen en trommels erachter. De achteras is, en blijft hetzelfde het enige wat je nodig hebt is de remmerij aan de achterzijde compleet, en de handremkabels, ik moet alleen nog uitzoeken of het abs systeem het aankan.
 

octofreak

Actief lid
Topsport, Hekko,

Volgens mij ervaren jullie het probleem groter dan dat anderen dat vinden...
De kosten lijken mij behoorlijk al zou ik niet weten wat een achteras op de sloop doet..
 

purk

Senior Member
twee naven, remschijven en blokken, handremkabels, remzadels en klauwen abs sensoren en ringen.....tja ik ging voor een complete as op de sloop als ik het echt zou willen.
 

Huff

Lid
Volgens mij moet de remdrukverdeling dan ook anders gaan gebeuren.
Het lijkt mij toch dat er op trommelremmen meer druk moet uitgeoefend worden om hetzelfde remvermogen te krijgen.
Dus wie weet als je er schijven opzet en je trapt je rem in dan remt hij achteraan harder dan vooraan (en wordt je ingehaald door je eigen achterkant).
 

hekko

Lid
OK, ik was er al bang voor dat het een hele ingreep zou zijn. Denk dat ik mijn trommeltjes maar gewoon laat zitten, zo'n ramp is het nou ook weer niet : )
 
Volgens mij moet de remdrukverdeling dan ook anders gaan gebeuren.
Het lijkt mij toch dat er op trommelremmen meer druk moet uitgeoefend worden om hetzelfde remvermogen te krijgen.
Dus wie weet als je er schijven opzet en je trapt je rem in dan remt hij achteraan harder dan vooraan (en wordt je ingehaald door je eigen achterkant).

Drukverdeling is geen probleem, zoals door Purk genoemd ABS, en ook EBV regelen dit nauwkeurig, wat wel aanzienlijk minder wordt is de pedaalslag, je hebt nu eenmaal minder "speling" op te lossen, en wat je ook kwijt bent met schijven achter is dat zeer irritante "happen" van de achterremmen wat zeer irritant is bij het file rijden.
 

hekko

Lid
Drukverdeling is geen probleem, zoals door Purk genoemd ABS, en ook EBV regelen dit nauwkeurig, wat wel aanzienlijk minder wordt is de pedaalslag, je hebt nu eenmaal minder "speling" op te lossen, en wat je ook kwijt bent met schijven achter is dat zeer irritante "happen" van de achterremmen wat zeer irritant is bij het file rijden.

ow heet dat happen.. ik dacht dat dat aan mij lag : )
 
Bovenaan Onderaan