tsi-badges fabia

Skoody Boo

Actief lid
aha, dan zijn rode vlakjes in Nederland voor modellen van voor de greentech intro in NL? Want toen in bestelde was het of een 77kw greentech, of een 63kw non-greentech.

Vraag ik me alleen nog af wat voor badge een Duitse 63 Kw greentech heeft.

Hetzer

Forumguru
Duitse greentech heeft dacht ik ook groen vlakje, zelfde idee als het groene "GO" van het CITIGO logo op de 44 en 60 kw greentech

@Skoodyboo, heb jij een 77kw greentech dan??, met start stop systeem??

Skoody Boo

Actief lid
@Skoodyboo, heb jij een 77kw greentech dan??, met start stop systeem??

Klopt, die heb ik. Ik vind het regeneratief remsysteem eigenlijk het leukst aan de greentech.

Het mooie van deze auto is dat je heel zuinig kunt rijden, zonder dat de prestaties meteen bagger zijn. Al blijft het of zuinig, of vlot, maar nooit tegelijkertijd. In mijn woon-werkverkeer maak ik van zuinig rijden een sport. In liters per 100 km zit ik afgelopen weken tussen de 5 en 4,6. Record is 4,3. Ik rij bewust niet over de snelweg, want dat maakt in tijd meestal weinig uit (files) en in verbruik heel veel. Je moet wel af en toe een tractor inhalen, en dan komt de 77 Kw goed van pas.

Deze zomer eens kijken hoe het is met bergjes in Frankrijk. Heb daar veel zin in. Een ding weet ik al: het verbruik zal wat hoger zijn, de 77kw is natuurlijk niet alleen om de tractors in te halen :)

RefleCs

Forumguru
De Scout heeft geen TSI badge achterop (helaas). Ik heb de 77kw uitvoering ook maar op de scout niks van regeneratief remsysteem of start/stop en als ik mijn best doe haal ik net 6,5l/100km maar zodra er ook maar wat file of wat meer stoplichten in de rit zitten gaat het al naar 7l/100km

Bovenaan Onderaan