Ik ben sinds 2001 de eigenaar van een Fabia Combi Elegance 1.4 74Kw. Ik heb de wagen nieuw gekocht. Sindsdien heb ik zo'n beetje elk probleem meegemaakt wat hier op het forum te vinden is, en een paar die dat volgens mij niet zijn:
Bonkend geluid bij gas geven in bocht-Aandrijfassen vervangen
Krakend geluid bij in en uitveren-Stabilisatorstang vervangen (modificatie)
Weer bonkend geluid bij gas geven in bocht-Aandrijfassen weer vervangen
Sterk schommelend toerental stationair-Gasklephuis gereinigd
Water in interieur-Deuren gekit
Noodzakelijke modificatie-Kabelboom opengeknipt
Raam passagierskant in deur gevallen-Raammechanisme vervangen
Weer sterk schommelend toerental stationair-Gasklephuis weer gereinigd
Idem-Gasklephuis en oliedamp retourleiding gereinigd
Lekkage flexibel deel uitlaat-middenstuk incl kat. compleet vervangen
Tweeter passagierskant voor defect-vervangen
En verder de gebruikelijke kleinere dingetjes die je bij elke auto wel een keer hebt. Remmen, banden, ruitewissers, ruiten, je kent dat wel.
Inmiddels zijn er een paar nieuwe dingen of dingen die ik (nog) niet heb laten vervangen:
Skoda-embleem motorkap sterk verweerd; dealer: 27,50 euro
Bestuurderskant stoelverwarming defect (stoelelement); dealer: 90 euro.
Lichtverklikkerspiepje (portierslot) defect; dealer: 250 euro.
Veel water op binnenkant achterruit + klamme afdekplaat kofferbakbodem
Hoog olieverbruik (is een dure modificatie aan zuigerveren voor dacht ik maar weet niet meer wat de prijsopgave was)
En de nieuwste: Knipperende koplampen, st.bekr. lampje af en toe aan-diagnose zegt: Stuurhoeksensor sporadisch defect; dealer: 225 euro.
Kortom, ik heb een hoop plezier beleefd aan mijn Skoda. Ondanks de kwalen is het een fijne auto, al is de kwaliteit helaas gewoon niet alles. Inmiddels ben ik 185000 km verder en ik heb dit forum ontdekt
Ik zou graag willen weten of bijvoorbeeld de dingen die er nu aan mankeren ook zelf te repareren zijn. Zo'n portierslot bijvoorbeeld; moet werkelijk dat hele slot vervangen worden of is een klein onderdeeltje voldoende? Zo'n stuurhoeksensor kost volgens de thread "stuurbekrachtiging" 57 euro. Kan ik die zelf vervangen? En waar komt al dat water nou toch weer vandaan? :smiley29:
Alvast bedankt voor alle tips, adviezen, trucs...
Bonkend geluid bij gas geven in bocht-Aandrijfassen vervangen
Krakend geluid bij in en uitveren-Stabilisatorstang vervangen (modificatie)
Weer bonkend geluid bij gas geven in bocht-Aandrijfassen weer vervangen
Sterk schommelend toerental stationair-Gasklephuis gereinigd
Water in interieur-Deuren gekit
Noodzakelijke modificatie-Kabelboom opengeknipt
Raam passagierskant in deur gevallen-Raammechanisme vervangen
Weer sterk schommelend toerental stationair-Gasklephuis weer gereinigd
Idem-Gasklephuis en oliedamp retourleiding gereinigd
Lekkage flexibel deel uitlaat-middenstuk incl kat. compleet vervangen
Tweeter passagierskant voor defect-vervangen
En verder de gebruikelijke kleinere dingetjes die je bij elke auto wel een keer hebt. Remmen, banden, ruitewissers, ruiten, je kent dat wel.
Inmiddels zijn er een paar nieuwe dingen of dingen die ik (nog) niet heb laten vervangen:
Skoda-embleem motorkap sterk verweerd; dealer: 27,50 euro
Bestuurderskant stoelverwarming defect (stoelelement); dealer: 90 euro.
Lichtverklikkerspiepje (portierslot) defect; dealer: 250 euro.
Veel water op binnenkant achterruit + klamme afdekplaat kofferbakbodem
Hoog olieverbruik (is een dure modificatie aan zuigerveren voor dacht ik maar weet niet meer wat de prijsopgave was)
En de nieuwste: Knipperende koplampen, st.bekr. lampje af en toe aan-diagnose zegt: Stuurhoeksensor sporadisch defect; dealer: 225 euro.
Kortom, ik heb een hoop plezier beleefd aan mijn Skoda. Ondanks de kwalen is het een fijne auto, al is de kwaliteit helaas gewoon niet alles. Inmiddels ben ik 185000 km verder en ik heb dit forum ontdekt
Ik zou graag willen weten of bijvoorbeeld de dingen die er nu aan mankeren ook zelf te repareren zijn. Zo'n portierslot bijvoorbeeld; moet werkelijk dat hele slot vervangen worden of is een klein onderdeeltje voldoende? Zo'n stuurhoeksensor kost volgens de thread "stuurbekrachtiging" 57 euro. Kan ik die zelf vervangen? En waar komt al dat water nou toch weer vandaan? :smiley29:
Alvast bedankt voor alle tips, adviezen, trucs...