Tunen fabia 1.2 TSI

Hallo,

Sinds april ben ik in het bezit van een Fabia II het was een van de laatste van deze serie en is dus voorzien van de 86pk motor.
Voordien 12 jaar in een Mazda 6 gereden met 142 pk en om eerlijk te zijn het valt me allemaal reusachtig mee.
Hier en daar iets gelezen om er een 30 tal pk's bij te krijgen en inmiddels bij 2 bedrijven een offerte aangevraagd. Best een aardig prijsverschil.
Mijn vraag is: wie heeft er ervaring mee en kan mij adviseren voor een goed adres.
groet,
Dirk

Joske

Forumguru
@Rosinfield is ervaringsdeskundige betreft (externe box ) tuning op een F2.

Ik kan zowel Vagtechniek als JD adviseren. TVS is ook een optie

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
De box zat op mijn vorige auto, een Yeti. Voldeed prima, net als de huidige OBD tuning op mijn FII.
Overigens krijg je er ook wat koppel bij en dat verhoogt zeer het rijgenot.
De pk's benut ik eigenlijk alleen in bepaalde situaties (inhalen of invoegen) of af en toe eens in een jolige bui of om de zaak even door te blazen ;)

CDK

Forumguru
@JukeTheBox zoals @Joske al schreef 3 opties, bij TVS is op 5 september een meeting (zie mijn handtekening of het meeting topic) daar kan je een voucher verkrijgen voor 30% korting. Mocht je in Brabant wonen heb ik nog wel een 20% kortingsvoucher van VAG Techniek voor je ook ;)

CDK

Forumguru
Bij TVS komen de kosten met voucher op 419,- voor een chip op maat met voor en na tuning een vermogensmeting met uitdraai.

Spierings

Forumguru
Ga van de week mijn Fabia ophalen (i.p.v superb), deze ben ik van plan om binnekort bij vag techniek een fabrieksupdate te geven.

Voor 150 euro zetten ze hem op de 105pk software. Misschien is dit ook een optie.
Is toch ook 19pk extra en hij blijft toch "origineel"

CDK

Forumguru
@Spierings, waarschijnlijk zit / ligt je vermogen nu ook al rond de 100pk, aangezien de VAG motoren vrijwel allemaal meer vermogen leveren als in de boekjes staat. Dan vind ik persoonlijk die 150,- weggegooid geld, zeker omdat het geen maatafstelling is maar gewoon plug & play werk.

piair1982

Forumguru
Is dat geen eco tuning dan? Voor wat betreft je typegoedkeuring is het wel beter. Want met meer dan 20 pk dan originele configuratie moet je auto officieel door het Rdw gekeurd worden omdat je typegoedkeuring dan niet meer klopt.
In het ergste geval bij een ongeval kun je hierdoor onverzekerd zijn ook al zou het je schuld niet zijn.

Noord26

Forumguru
Is dat geen eco tuning dan? Voor wat betreft je typegoedkeuring is het wel beter. Want met meer dan 20 pk dan originele configuratie moet je auto officieel door het Rdw gekeurd worden omdat je typegoedkeuring dan niet meer klopt.
In het ergste geval bij een ongeval kun je hierdoor onverzekerd zijn ook al zou het je schuld niet zijn.

Ik heb ooit bij JD een 1.2TDI er standaard (zonder tuning) er 92pk uit ziet proesten. Dus dat is standaard af-fabriek ook meer als 20% boven opgave. Typegoedkeuring blijft een vreemd verhaal. Zo lang als men niet weet hoe het 100% goed te controleren of te implementeren kunnen daar geen sancties aan verbonden worden. :D

piair1982

Forumguru
Klopt helemaal. Totdat het een keer misgaat en als de oorzaak bij de tuning te plaatsen is dan zou je zo maar onverzekerd kunnen zijn.
Het is denk ik goed dat risico te weten. Verder moet iedereen zelf weten wat hij met zijn auto doet.

Ik zou met tuning alleen niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dus advies van Corne zou ik wel opvolgen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Als je het zo gaat stellen zal die 105 pk ook hoger liggen en zal het verschil nog aanzienlijk zijn. De kosten zijn ook maar een fractie van het bedrag van tuning (korting coupons niet meegerekend..)

Het is ook maar wat je zelf wilt.

Slecht zal het niet zijn aangezien het fabrieks software is en geen eco tuning van een of ander Flut bedrijf. Voor tuning moet je vaak voor echt maatwerk ook extra betalen.

Even voor de duidelijk. Hier gaat het over ( kon het zo gauw niet op hun site vinden)

http://link.marktplaats.nl/m922389161

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan