Tunen Fabia 1.4 80pk combi elegance+ lpg g3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabiaelegance+

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met het tunen van bovenstaande auto?
Het ene tuning bedrijf zegt dat het wel kan de andere niet hopelijk weet iemand iets en graag hoor ik dat.
Alvast bedankt.
 

Dutch4x4

Senior Member
Het ene tuningbedrijf zegt van wel omdat het technisch gesproken inderdaad kan.

Het andere zegt van niet omdat het voor niet-turboauto's nauwelijks iets oplevert aan extra vermogen en koppel.

Dus ze hebben allebei een beetje gelijk. :D

Een chip voor een atmosferische motor kan wel zin hebben in combinatie met hardwaremodificaties aan het in- en uitlaattraject. Samen leveren ze dan wel 10-20 pk op en vooral een veel scherpere reactie op het gas.

Maar dan wordt 't een veel prijziger zaak dan bij een turbo.

LPG hoeft op zichzelf geen belemmering te zijn. Sterker nog, LPG heeft een erg hoog octaangetal, dus als je je chip daarop afstemt, kun je behoorlijk wat winst boeken... Maar goed, dan kun je weer niet terugschakelen naar benzine, dus laat maar. :)
 

EmTee

Lid
Volgens mij was het goedkoper geweest om gelijk de 101 pk uitvoering te bestellen, die heeft ook pit zat op LPG.

Michel
 

Ronnie

Forumguru
Hallo,
Weet iemand misschien ook of je een 75 pk 1.4 met VDC-pro naar 101 PK kunt tunen?
Volgens mij zijn het toch dezelfde motoren?
Ik ben in het bezit van VDC-pro en VAG Com, maar om nu meteen in de motronic gaan zitten "knoeien" zonder dat je het precies weet is ook al zowat!
 

Hetzer

Forumguru
Hallo,
Weet iemand misschien ook of je een 75 pk 1.4 met VDC-pro naar 101 PK kunt tunen?
Volgens mij zijn het toch dezelfde motoren?
Ik ben in het bezit van VDC-pro en VAG Com, maar om nu meteen in de motronic gaan zitten "knoeien" zonder dat je het precies weet is ook al zowat!

tuurlijk het blok is het zelfde, de ECU is echter compleet anders een goede tuner kan aanpassingen in de ECU de motor wel iets tunen, maar of jij dit zelf kan doen via bijvoorbeeld VDC-pro betwijfel ik, het is in praktijk namelijk erg lastig..
En alleen ECU "tuning" werkt sowieso niet optimaal, probleem met alleen ECU "tuning": je kan brandstofinspuiting en ontsteking wel optimaliseren , maar zonder meer lucht en een goed uitlaat susteem (copleet vanaf motor)valt er weinig winst te behalen......
 

cvegreen

Forumguru
Je kan misschien wel iets doen , maar ik zou er zelf toch vanaf blijven hoor als ik u was en er een specialist laten aan werken. Die weten op voorhand wat ze moeten doen en dat maakt de kans dat er iets misgaat toch een pak kleiner .
 

Fabia

† In Memoriam
Denk dat de meest slimme manier toch was geweest om een 101pk te kopen ipv van een 75 te gaan tunen. Wie weet ben je aan het eind van de rit veel meer geld kwijt met het tunen dan een 101pk gekost zou hebben. Plus de vraag of het wel mogelijk is en je het voor 100% goed krijgt.
 

Gieliovd

Forumguru
Maar goed, die hebben ze dus niet gekocht!

Tja, ga nadenken wát er allemaal anders is aan de 101 en 75 pk versies, als het motorblok verder helemaal gelijk is.

Zal het uitlaatsysteem van een 101 pk anders zijn dan een 75 pk versie? Lijkt mij niet zo handig.

Apart dat het motorblok helemaal gelijk is, vind ik dan.

Liggen er geen andere nokkenassen in bijvoorbeeld?
 
er is wel een verschil ik wou dat eerst ook doen een hele groote MAAR er is een compresie verschil tussen de 101 PK en de 75 PK dus alleen daar zit je al met een probleem en bij een 101 PK zijn de kleppen ook iets groter.

gr jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan