Tuning dsg 7 octavia 2

octa12

Nieuw lid
Las op dit forum over tunen van de dsg. Nu na 80.000 km bij JD-engineering de schakelmomenten laten wijzigen. Jammer dat ik niet eerder van de mogeijkheid geweten heb want mijn octavia combi 1.2 tsi rijdt nu veel prettiger. Hij schakelt bij wat hogere toerentallen over en ook wordt iets eerder teruggeschakeld. Nu niet meer laag in de versnellingen bij 1200-1300 toeren met sjorrende motor moeizaam optrekken of kickdownen. De dsg is zo ingesteld dat de turbo gelijk meedoet. Prima dus en dat geldt trouwens ook voor JD engineering. Mooi professioneel bedrijf waar ik door prettige mensen goed ben geholpen.
 

CDK

Forumguru
@octa12, de DSG is een super versnellingsbak mits voorzien van de juiste software inderdaad :jaja: Veel plezier met de nieuwe settings!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Beter laat dan niet. Ik was bij de vorige auto ook vrij laat, maar bij deze heb ik het al na 3000 km laten doen (eveneens bij JD). Ik neem aan dat er ook juist wat sneller wordt opgeschakeld in de S stand, waardoor deze ook echt praktisch bruikbaar is
 

bluskabouter

Forumguru
@octa 12 , mag ik zo brutaal zijn en vragen wat je hiervoor hebt betaald?
krijg 8 jan een 1.4 92kw met dsg-7 en wil deze ook aan laten passen.
 

Race Eend

Forumguru
@octa 12 , mag ik zo brutaal zijn en vragen wat je hiervoor hebt betaald?
krijg 8 jan een 1.4 92kw met dsg-7 en wil deze ook aan laten passen.

Dat hangt erg af of je alleen DSG tuning of ook motor tuning doet, samen is het goedkoper.

DSG tuning los begint bij € 350 euro, het optimale stage 1 pakket voor de DSG7 DQ200 (ook MQB) kost € 500 incl btw (D / S + koppelbegrenzer).
Hierin worden de schakelmomenten in de D aangepast, zodat hij niet langer 60 in de 7 aan het rijden is.
Ook wordt er ingesteld dat hij wat eerder terugschakelt, zodat de auto al klaar is als je de rotonde op rijdt, ipv dan pas gaat terug schakelen.

De S stand wordt juist wat minder sportief gemaakt, zodat hij niet 60kph in de 3 blijft draaien.

Na de aanpassing zit er meestal 1 versnelling tussen de D en de S.
Bv voor de DSG7: 50kph in 5 in D en 50kph in 4 in S.
 

octa12

Nieuw lid
Ha Bluskabouter,
race-eend heeft jouw vraag al beantwoord.
omdat ik de s bijna nooit heb gebruikt (wel af en toe handschakeling) voelde ik niet de behoefte verder te gaan dan alleen tunen van de d.
het plezier dat ik daarvan heb is mij de €350 waard.
met jouw nieuwe 92 kW denk ik dat €150 meer voor het volledige pakket een aanrader is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik gebruik hem ook weinig (S stand). Maar hij is goed bruikbaar met de aanpassing en zeker in bergachtig terrein is het ideaal (vooral bergaf). En nu en dan eens gewoon voor de lol ;)
 
Bovenaan Onderaan