Gisiteren stond mijn Roomster TDI 105 Pk Comfort van januari 2007 (met roetfilter) bij Chippoint Solutions. Van te voren had ik mijn gegevens doorgegeven en ik was welkom. De data werden uitgelezen en de boordcomputer werd uitgenomen. Het herprogrammeren mislukte echter, dwz. De techneut gaf aan dat er in de boordcomputer een nieuwigheid zit (dus al vanaf jan 2007), geheten EDC17. Het maken van een checksum ging niet waardoor er dus het een en ander blokkeerde en er geen herprogrammering plaats kon vinden. Een paar telefoontjes leverde op dat er aan het probleem werd gewerkt en dat het nog een kwestie is van enige weken. Nu heb ik geen haast en wil best even wachten maar ik ben wel nieuwsgierig. Zijn er onder de Roomster rijders ook al mensen die hun TDI 105 Pk hebben laten chiptunen, wat zijn de ervaringen daarbij? Indien gelukt, bij wie was dat dan ? en wat zijn je resultaten qua prestaties en met name is je diesel-verbruik gedaald?
Ik heb BTW nog even op JDengineering gekeken en wat zie ik? Tuning voor Roomster 195 TDI : n.n.l. (oftwel Nog Niet Leverbaar). Een reactie naar hem is onderweg maar, kort dag, ik heb nog geen antwoord.
Mirosa
Ik heb BTW nog even op JDengineering gekeken en wat zie ik? Tuning voor Roomster 195 TDI : n.n.l. (oftwel Nog Niet Leverbaar). Een reactie naar hem is onderweg maar, kort dag, ik heb nog geen antwoord.
Mirosa