Tuning via PON

RPAR

Nieuw lid
Ik heb dit weekend de nieuwe O2 besteld met 14 TSI motor, maar nu wil ik deze laten tunen, via Pon. De dealer wist niets over het tunen van de 1.4 TSI.
Doet Pon dit via ABT? wat zijn de vermogens verbeteringen en prijzen?

Wie o wie weet meer:489:

RPAR

Nieuw lid
Dat van de golf had ik gezien, maar geldt dat dan ook voor de octavia 1.4 tsi (ook voor de audi A3 & seat altea 14 tsi is ook niets te vinden??).

Voor de golf ziet het er in ieder geval veelbelovend uit.

harry

Senior Member
even geduld moet je vrees ik hebben, maar tzt komt de tuningset van Skoda en Seat ook beschikbaar via Abt.

Duurt wel erg lang dan..
Gisteren gebeld met de skoda dealer die vervolgens contact heeft gehad met ABT.

Zij vertelden dat de 1.4tsi voor de Octavia nog niet was vrijgegeven voor tuning.
Ze konden helaas ook niet zeggen hoe lang dit nog ging duren.

Opmerking: dit is dus via de officiele weg, via Skoda dealer en ABT.
Er zijn tal van andere bedrijven die de tuning al wel aanbieden.

Voor de 1.8TSI is het al wel mogelijk om te tunen via PON, toch?
Heeft iemand enig idee wat dit kost?

Ik heb in een Skoda folder het tunen als accesoire pakket zien staan, in combinatie met een spoiler en een uitlaat sierstuk, en dat pakket kost €1899,-
Dit lijkt mij aardig duur in vergelijking met de andere tuners die het tunen aanbieden voor rond de 8 á €900,-

t.m.stiegelis

Nieuw lid
Heb in mei de nieuwe Octavia besteld en direct via de dealer laten tunen.
Ik had gedacht dat dit via PON en dus ABT ging. Na 4 maanden kwam ik er pas eindelijk achter waar de tuning was gedaan. Chiptuning experience had de dealer gekozen, omdat het bij ABT (nog) niet kon. Dit hadden ze buiten mijn weten om gedaan. Maar nog geen klachten. De auto rijdt prima en op de certificaat staan ongeveer dezelfde waardes die ABT uit de golf haalt met dezelfde motor. 150PK en 250Nm.

skodaoctavia2

Actief lid
Heb in mei de nieuwe Octavia besteld en direct via de dealer laten tunen.
Ik had gedacht dat dit via PON en dus ABT ging. Na 4 maanden kwam ik er pas eindelijk achter waar de tuning was gedaan. Chiptuning experience had de dealer gekozen, omdat het bij ABT (nog) niet kon. Dit hadden ze buiten mijn weten om gedaan. Maar nog geen klachten. De auto rijdt prima en op de certificaat staan ongeveer dezelfde waardes die ABT uit de golf haalt met dezelfde motor. 150PK en 250Nm.

met welke motor is dit?

sitechris

Donateur
Heb je daarvoor wel een ABT prijs betaald? Chiptuning Experience vraagt namenlijk ca. 500 euro voor de tuning ipv de ruim 1000 euro die je bij ABT af mag dragen voor de extra PK's.

Als de dealer garant blijft staan voor de garantie, dan kun je daar nog wel een paar honderdjes bij optellen. Maar 1250 euro zou echt teveel zijn.

harry

Senior Member
Als de dealer garant blijft staan voor de garantie, dan kun je daar nog wel een paar honderdjes bij optellen. Maar 1250 euro zou echt teveel zijn.

Heb nog even geinformeerd bij ABT via de skoda dealer. De 1.4tsi is nog altijd niet vrij gegeven voor tuning. Wanneer dit gaat gebeuren konden ze nog niet zeggen.

Moet binnenkort mijn nwe Octavia bestellen. Aangezien mijn leasemaatschappij enkel en alleen met ABT in zee wil zal de tuning dus waarschijnlijk niet door gaan. In dat geval wordt het een 1.8tsi, met de hogere bijtelling...

Bovenaan Onderaan