Tuning weg door softwareupdate

Ralph

Lid
Vrijdag mijn 2.0 TDI weggebracht naar de garage voor een grote beurt.
8 uur 's morgens gebracht en mocht hem al weer om 1 uur ophalen! Lekker vlot dus!

Wat minder vlot is is mijn TDI'tje
Dus ik bellen naar de dealer.... hebben ze een software update uitgevoerd!!! ( over mijn tuning software )

Gelijk met de werkplaatschef contact opgenomen natuurlijk. Die kwam met het verhaal dat hij gewoon gemachtigd is zonder mijn toestemming om dit soort dingen te doen. Hier geloof ik dus geen barst! Gelukkig ken ik de eigenaar, dus ik ga maandag of dinsdag maar eens een praatje maken.

Hebben jullie hier toevallig al eens ervaringen mee gehad of gehoord?
Ik hoor graag jullie ervaringen/tips!

Gr.

Ralph

Can you still read this?
Wait till my turbo kicks in!!

___JC___

Forumguru
Ja als ze niet weten dat ie getuned is kunnen ze dat gewoon doen lijkt me. Maar je hebt je software van de tuner toch wel op DVD gekregen lijkt me? Moet ie dat weer even inlezen helaas.

RSTDI

Actief lid
Dat is voor mijn de reden om mijn RS TDI nog niet naar JD te brengen.
De 125kw TDI is nog te nieuw kwa uit ontwikkeling vooral met het DPF filter.
Ik verwacht nog wel een keer een update van de motor software.
Wel ***** voor je @ralph, helaas een ritje naar je huistuner op rekening van je dealer.
rockon.gif

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

Vrijdag mijn 2.0 TDI weggebracht naar de garage voor een grote beurt.
8 uur 's morgens gebracht en mocht hem al weer om 1 uur ophalen! Lekker vlot dus!

Wat minder vlot is is mijn TDI'tje
Dus ik bellen naar de dealer.... hebben ze een software update uitgevoerd!!! ( over mijn tuning software )

Gelijk met de werkplaatschef contact opgenomen natuurlijk. Die kwam met het verhaal dat hij gewoon gemachtigd is zonder mijn toestemming om dit soort dingen te doen. Hier geloof ik dus geen barst! Gelukkig ken ik de eigenaar, dus ik ga maandag of dinsdag maar eens een praatje maken.

Hebben jullie hier toevallig al eens ervaringen mee gehad of gehoord?
Ik hoor graag jullie ervaringen/tips!

Gr.

Ralph

Can you still read this?
Wait till my turbo kicks in!!

[/ QUOTE ]

bij wie heb je de auto getuned? Niet bij ABT neem ik aan?

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___JC___</font><hr />

Maar je hebt je software van de tuner toch wel op DVD gekregen lijkt me?

[/ QUOTE ]
die krijg je toch niet mee! Wel de oorspronkelijke software. De tuning heeft hij zelf wel in zijn pc staan dus er overheen zetten moet lukken.

blacktdi

Actief lid
Wedden dat ze bij alle TDI´s waar een retro roetfilter wordt gemonteerd een software update gaan doen. Dat scheelt weer in de levensduur van het filter denk ik zo.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

Wedden dat ze bij alle TDI´s waar een retro roetfilter wordt gemonteerd een software update gaan doen. Dat scheelt weer in de levensduur van het filter denk ik zo.

[/ QUOTE ]

Als ze mn tuning eruit halen scheelt het weer in de levensduur van de auto. Die wordt heel kort kan ik je dan vertellen.
grin.gif

Bovenaan Onderaan