Ik heb inmiddels ca 15 000 km ervaring met tuning van mijn 1.2 Yeti (externe ecu van JD). Ben uitermate tevreden, vooral over het hogere koppel, dat rijdt toch net iets lekkerder. Ivm een storing (ESP lampje) moest de box er even tussenuit van de dealer. Heb toen 1500 km zonder gereden. Inmiddels was werkplaatsactie 24W6 (afstandsschijf op turbo) uitgevoerd. Auto reed helemaal niet verkeerd, maar wel viel op dat er nogal snel van 7 naar 6 (DSG) werd teruggeschakeld. Met de box er weer in is dat niet het geval en heeft hij ook in de 7 nog aardig wat trekkracht over. De extra pk's zijn handig wanneer je incidenteel snel moet inhalen of invoegen. Ook vind ik de S-stand (DSG) nu echt een meerwaarde hebben. Voor de tuning vond ik het eigenlijk alleen maar een hoop extra geraas.
Ik rijd wel op Ultimate 98, omdat de (getunede) auto daar een stuk beter op rijdt. Verder is hij met de tuning wel iets zuiniger (ik denk door het sneller op- en minder vaak terugschakelen), maar niet dermate substantieel dat het op zich een reden voor tuning zou zijn.
Inmiddels is ook OBD tuning mogelijk, alleen was dit nog niet beschikbaar voor de software van de mijne (blijkbaar de allernieuwste versie opgezet tijdens die storingsactie)