andrehj
Forumguru
Terwijl ik vanavond (op de bijrijdersstoel) mijn benzinedruk aan het monitoren was (deze bleek overigens geregeld te worden van 40 tot 150 bar, afhankelijk van motorlast), viel mijn oog op de turbodrukregeling. De werkelijke turbodruk is continu veel hoger dan de gevraagde. Bovendien zie je de gevraagde druk afhankelijk van de motorlast wijzigen, terwijl de werkelijk druk eigenlijk gewoon constant blijft.
Bovendien staat de PWM waarde van de N75 klep continu op 2%.
Ik heb overigens geen foutmeldingen.
Snel even een paar metingen aan het vcds log toegevoegd:
Address 01: Engine (3T0 907 115 G)
19:20:03 Group 115: Charge Pressure Control
2080 /min Engine Speed (G28)
12.8 % Engine Load
210.0 mbar Boost Pressure (specified)
1050.0 mbar Boost Pressure (actual)
19:20:03 Group 118: Charge Pressure Control
2120 /min Engine Speed (G28)
13.0°C Intake Air Temperature (G42)
2.0 % Boost Pressure Control (N75)
1040.0 mbar Boost Pressure (actual)
Address 01: Engine (3T0 907 115 G)
18:56:00 Group 115: Charge Pressure Control
2160 /min Engine Speed (G28)
51.9 % Engine Load
800.0 mbar Boost Pressure (specified)
1180.0 mbar Boost Pressure (actual)
18:56:00 Group 118: Charge Pressure Control
2160 /min Engine Speed (G28)
13.0°C Intake Air Temperature (G42)
2.0 % Boost Pressure Control (N75)
1170.0 mbar Boost Pressure (actual)
Dit levert mij twee vragen op:
1. Heb ik een probleem met de N75 klep?
2. Kosten van deze klep vallen mee, maar is die een beetje makkelijk te vervangen?
(gepost met de laptop op schoot in de nog rijdende auto)
Bovendien staat de PWM waarde van de N75 klep continu op 2%.
Ik heb overigens geen foutmeldingen.
Snel even een paar metingen aan het vcds log toegevoegd:
Address 01: Engine (3T0 907 115 G)
19:20:03 Group 115: Charge Pressure Control
2080 /min Engine Speed (G28)
12.8 % Engine Load
210.0 mbar Boost Pressure (specified)
1050.0 mbar Boost Pressure (actual)
19:20:03 Group 118: Charge Pressure Control
2120 /min Engine Speed (G28)
13.0°C Intake Air Temperature (G42)
2.0 % Boost Pressure Control (N75)
1040.0 mbar Boost Pressure (actual)
Address 01: Engine (3T0 907 115 G)
18:56:00 Group 115: Charge Pressure Control
2160 /min Engine Speed (G28)
51.9 % Engine Load
800.0 mbar Boost Pressure (specified)
1180.0 mbar Boost Pressure (actual)
18:56:00 Group 118: Charge Pressure Control
2160 /min Engine Speed (G28)
13.0°C Intake Air Temperature (G42)
2.0 % Boost Pressure Control (N75)
1170.0 mbar Boost Pressure (actual)
Dit levert mij twee vragen op:
1. Heb ik een probleem met de N75 klep?
2. Kosten van deze klep vallen mee, maar is die een beetje makkelijk te vervangen?
(gepost met de laptop op schoot in de nog rijdende auto)