Turbo defect bij 140.000

eriks1805

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Fabia 1.3d Greenline uit 2012 met 142000 op de teller. Nu begon vorige week het voorgloeilampje te knipperen en ben naar de garage gereden. Nu blijkt dat de turbo defect is. Ik vind het wel erg snel. Iemand ideeën hierover?

Kosten om de maken zijn 1500 excl. BTW

Monteurtje

Forumguru
Je hebt het in verkeerde gedeelte van forum geplaatst. Als het nog kan verplaatsen naar Fabia II. En het is een 1.4 TDI.

Komt niet veel voor Is mijn ervaring. Maar wat is de storing die uitgelezen is, weet je dat?
En zijn alle vacuüm slangen in orde. Klepje van laaddrukregeling gecontroleerd. N75

Niels83

Forumguru
Mijn turbo had ook zo'n storing. Daar bleek 1 stekker ding kapot kostte 20 euro. Dus de vraag is eigenlijk wat is er precies kapot aan de turbo

Cordoba

Forumguru
@Skoda-MAN Waar komt die 'diagnose-tabel' vandaan? Ik zie bijvoorbeeld dat bij vastgeroete turboverstelling een nieuwe turbo wordt voorgeschreven, terwijl ik weet dat er diverse goede garages zijn, waar zo'n turbo wordt gedemonteerd en gereinigd en na monteren weer lang mee kan (meer dan 100.000 km na zo'n reiniging is geen uitzondering), en prijstechnisch misschien 1/3 van de kosten van een nieuwe turbo.

Tomvw

Lid
de Turbo wordt helaas veel te snel vervangen terwijl dit meestal niet eens de oplossing is.
daarom moet je eerst zien te achterhalen wat de storing is.

Bovenaan Onderaan