Wat is uw vraag precies? Ik doe een poging:
1. een turbo kan net zo goed op een Benzine auto zitten.
2. Een turbo merk je op het moment dat je in de stoel wordt gedrukt (misschien moet je je DSG in sportstand zetten) /forum/images/graemlins/winkie.gif
Om terug te komen op dat andere draadje:
Citaat:
"De turbo kan wel 20.000 RPM draaien als je dan de motor uitzet valt de oliedruk in een keer weg dus hebben de lagers in de turbo geen olietoevoer meer en dat vinden die lagertjes niet zo lekker"
Mijn vorige auto was zwaar getuned, bij deze kwam de turbo heel vroeg op en bleef heel lang aan, dus was constant bezig. Het laatste stukje naar huis reed ik altijd rustig. Nooit problemen met die auto gehad.
Wat betrft mijn O2 die is niet gechipt, soms denk ik eraan maar soms ook niet. Het kan sowieso geen kwaad denk ik om even een minuutje te laten draaien (behalve je buren die boos worden als je midden in de nacht je dieseltje aan laat 'onnodig' staan.
Soms hoor je een fluitje (moet je maar eens je raam opendoen terwijl je langs een muur rijdt zodat je je motorgeluid goed hoort. Das je turbo /forum/images/graemlins/24.gif
Als je schakeld en je merkt even een dip in je vermogen, of het vermogen doet er 1 seconde over dat noemen ze geloof ik turbo gat. Daarom willen sommige mensen liever geen turbo.
Het enige wat ik mooi aan een turbo vind is dat je die goed kan tunen (+40-50pk), zonder turbo -atmosferische motor- haal je tot 10pk als je mazzel hebt /forum/images/graemlins/24.gif