Turbo-problemen

Waalko Kramer

Forumguru
Vanmiddag kon mijn Fabia niet harder dan 15 km rijden! EPC en motormanagement lampjes gingen branden.

Mobiliteitsservice gebeld en na verloop van tijd heeft Heron Koog a/d Zaan mijn auto uitgelezen en daar kwam naar voren dat de turbodrukregelaar defect is.


Ben wel naar de Vw/Skoda-dealer gereden en daar zal verder gekeken worden wat de schade is.
Heb wel een super-auto meegekregen, Golf VII 1.6TDI Highline. Wat een wereld van verschil tussen een Skoda en VW.

Maar zijn er meerdere 1,2 TSI 77kw rijders die dit probleem hebben gehad? 57000 km en 4 jaar oud.

Zie jullie reactie.
 

Cordoba

Forumguru
Die 15 km/u is heel extreem, maar ook bij andere Vagmerken al gelezen. Wat de Golf betreft, dat is én een nieuwer model én een klasse groter (Fabia zou je met de Polo moeten vergelijken) én een premium merk binnen het concern, en waarschijnlijk dan ook nog een luxere uitvoering dan je eigen Fabia.

Als het alleen de druksensor is, is het sensor vervangen, even checken en weer rijden.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Die 15 km/u is heel extreem, maar ook bij andere Vagmerken al gelezen. Wat de Golf betreft, dat is én een nieuwer model én een klasse groter (Fabia zou je met de Polo moeten vergelijken) én een premium merk binnen het concern, en waarschijnlijk dan ook nog een luxere uitvoering dan je eigen Fabia.

Als het alleen de druksensor is, is het sensor vervangen, even checken en weer rijden.


Nou het was niet even checken en wegrijden.

Nota moet ik nog krijgen maar het grapje zal tussen de 300 en 400 gaan kosten. Na 57000km een drukregelaar voor de turbo al stuk is erg snel. Volgens mij heb ik een maandagauto!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik moet ineens denken aan die werkplaats actie 24W6 destijds waarbij een schijfje ergens bij de turbo werd geplaatst; kan me niet meer zo precies voor de geest halen hoe het precies zat. Kan het daar mee te maken hebben wellicht, dat dat niet is gedaan?
 

Monteurtje

Forumguru
Die kan van toepassing zijn. Maar had dan al veel eerder uitgevoerd moeten zijn. Meneer Is afgelopen tijd vast wel een keer in de garage geweest.
Er zijn ook problemen bekend met het elektronische gedeelte van de laaddrukregelaar, het gedeelte waar toendertijd een plaatje tussen moest, en afhankelijk van onderdeelnummer is er een reparatieset voor of compleet nieuwe turbo.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Die kan van toepassing zijn. Maar had dan al veel eerder uitgevoerd moeten zijn. Meneer Is afgelopen tijd vast wel een keer in de garage geweest.
Er zijn ook problemen bekend met het elektronische gedeelte van de laaddrukregelaar, het gedeelte waar toendertijd een plaatje tussen moest, en afhankelijk van onderdeelnummer is er een reparatieset voor of compleet nieuwe turbo.


Wat men gedaan heeft bij Heron in Koog aan de Zaan is drukdoos van turbo vervangen twv 87,45
en een reparatieset voor twv 168,20

Erg summier op de nota.

Drukdoos denk ik aan iets in de sanitaire-werreld.
 

Tomvw

Lid
de Turbo heeft een slechte naam, maar kapot gaat hij meestal door andere problemen. Maar als ik jou verhaal lees is er een sensor kapot/werkt slecht. Anders zou je er achter moeten komen waarom de turbo kapot is gegaan.
de sensor klinkt wat aannemelijker.
 
Bovenaan Onderaan