Turbo stuk?

smg

Lid
Zaterdag trek ik op bij een stoplicht, hoor ik een raar fluitend bijgeluid. In de paar kilometers rijden wordt het geluid alleen maar erger, maar omdat ik vlakbij huis was nog verder gereden. Zondag was de ANWB langsgekomen via de mobiliteitsservice. De monteur vermoedde een kapotte turbo en vond het toch beter een sleepauto te laten komen. Hij was bang dat de turbo echt kapot zou gaan, met een kapotte motor tot gevolg...
Dus nu rij ik (na enkele uren wachten
icon_smile_dead.gif
) in een Opel Astra. Stoelen zitten prima, maar verder mis ik mijn Occie toch wel. Vandaag of morgen hoor ik hoe lang de reparatie gaat duren. Ik hou jullie op de hoogte!

higgy

Forumguru
Was je ook trekkracht kwijt?
Kan evt. ook alleen de turboslang zijn die losgeschoten is.
Hoop ik voor je.

VEEJAY

Forumguru
smg als je verder nix merkte in het rijgedrag dan heb je gewoon het 2.0tdi vag kwaaltje. Bij mij komen er hele fluitconcerten uit. Meerder malen door laten meten bij verschillende experts, nix aan de hand. Moet er maar mee leven.

Dangerclose

Nieuw lid
Hmmm, succes man. Ik heb er misschien nog wel eentje in de mats voor je. Ik moet er misschien een hele nieuwe motor in...

smg

Lid
Na een weekje bij de garage heb ik mijn Octavia weer terug. De turbo bleek stuk, maar niet in stukken. Garage heeft 'm dus vervangen zonder dat ze naar de splinters in de motor hoefde te zoeken. Auto rijdt nu weer prima!

De vervang-astra heb ik zonder spijt ingeruild. Echt een auto die mij helemaal niets doet. Nou vooruit dan: de stuurwielbediening van de radio en boordcomputer was veel beter dan de stuurwiel-knopjes in de Occie. Maar verder niets waard om te vermelden.

Gelukkig dat ie het weer doet.

Pas ook in een Vectra meegereden. Grote wagen hoor, maar verder heb je niet het gevoel nou in een hogere klasse te rijden. Wel wat stiller. Maar dat is al snel vergeleken met een Octavia ...
grin.gif

VEEJAY

Forumguru
de turbo was dus wel stuk, ze hebben preventief vervangen? Hoe kan je turbo stuk zijn zonder dat je het merkt aan het rijgedrag?

smg

Lid
O maar ik merkte het wel! De auto trok duidelijk minder. Maar vanwege het vervaarlijke geluid trok ik in de enkele kilometers die ik nog gereden heb niet boven de 2.000 toeren.

Bovenaan Onderaan