Turbo valt soms uit Octavia 1.9 TDI Automaat

NAC

Nieuw lid
Ik heb iets vreemds, af en toe stopt de turbo ermee. Na het uitzetten van de motor en weer starten werkt het weer. Nu een week dagelijks gereden maar geen probleem. Het uitvallen vindt plaats als ik met rijden op de CC stevig heb geremd . Daarna weer gas geven en er is geen beweging meer in te krijgen. Is dit een mechanisch probleem of heeft het iets met aansturing te maken van het motor management. Heeft iemand zoiets meegemaakt.

Antera

Donateur
stel je even voor wel zo netjes

het is normaal dat hij weer werkt na het uitzetten dan word hij gereset. Dit kan aan veel dingen liggen word tijd voor een vagcom scan om te kijken wat de oorzaak is en dan word het soms nog zoeken. Kan zijn door een te hoge turbodruk wat veroorzaakt kan worden door o.a. de LMM, wastegate of andere zaken. Het is namelijk wel duidelijk dat hij in noodloopt gaat en dan begrenst hij alles waaronder de turbo die niet meer volledig zal werken en dat doet hij door de wastegate open te sturen

coolrunnings

Actief lid
Ik heb dit ook gehad met mijn octavia uit 2009. Probleem was daarbij dat de wastegate bleef hangen. Turbo defect en (onder garantie) vervangen. Daarna geen problemen meer gehad.

Race Eend

Forumguru
Hier is niets van te zeggen zonder storingen uit te lezen, als hij in noodloop gaat geeft hij een storing in de computer. Als de dealer of garage deze uitleest heb je de storing (en dan kan er naar de oorzaak-oplossing gezocht worden).

NAC

Nieuw lid
foto.JPG Sorry dat ik mij niet had voorgesteld, ik ben 47 jaar en bezit een Skoda 1.9 TDI. Deze is knal rood omdat het een brandweerauto is geweest in Noord-Brabant. Hiervoor had ik dezelfde, in het groen, maar ik wilde weer een diesel automaat. Rij iedere dag van Den Haag naar Dordrecht en zit in het grafisch vak.

Bedankt voor de reacties. Ik merk wel dat het niet een eenduidig probleem is en zeker niet 1 oplossing. Zal de motor eens uit laten lezen, misschien geeft het meer duidelijkheid. Bedankt voor alle bijdragen

Groet NAC

Bovenaan Onderaan