Turbo vernieuwen 2.0 TDI BKD

Octavia32

Forumguru
Wie kan mij vertellen als ik mijn turbo vervang origineel Garret 1749VA hier ook een 1749VC op kan zetten.
Ik heb een 2.0TDI 16V blok maar lees op diverse fora waaronder TDIclub.nl dat deze toch anders zou kunnen zijn iets met de kromming richting spruitstuk.
En als het wel mogelijke is kan ik de originele verstuivers blijven gebruiken en moet ik nog iets doen voor de intercooler.
 
waarom wil je dan een andere turbo en niet de originele?
heb de mijne ( ook 2.0 tdi BKD) pas laten vervangen,
volgens mij is het een turbo met spruitstuk er aan vast.
heb verder geen idee moest de oude wel daarlaten.
succes verder
 

Octavia32

Forumguru
Het schijnt dat de vc versie een 170 pk versie is dit houdt dan in dat ook deze te tunen is en misschien haal ik dan 200pk en iets meer koppel dan wat ik nu heb.
Ik ben er nu aan gewend en het geeft me toch een heel andere beleving dan een TFSI 2.0 bijvoorbeeld. Met benzine krijg je toch meer een gevoel van whow en dat heb ik nu niet . Hij komt echt wel van zijn plek en tussen sprintjes zijn prima net als de topsnelheid van 235.
Dus daarom vroeg ik dit
 
ok ok , dus de turbo van tdi rs , maar dat is geen bkd motor.
ik snap jou , toch heb je al meer pk dan mij 185 ik maar 171.
denk dat je wel bij een tuning bedrijf uitkomt .
ben ook wel benieuwt met wat eruit te krijgen valt .
misschien met andere downpipe uitlaat en k&n pro kit ook al winst te halen is.
 

VEEJAY

Forumguru
Alles is te passen het is alleen niet plug and play wat jij misschien zoekt, bij mij zit er ook een veel grotere turbo op. Je fmic is voldoende, althans bij mij wel.
 

Octavia32

Forumguru
Nou ja ik wil gewoon weten of het past, en dan kan ik altijd nog kijken wat ik doe. Ik zeg dit omdat ik vandaag uit verveling een beetje op marktplaats deze advertentie tegen kwam http://link.marktplaats.nl/730666421 en dacht van als dit past en de prijs is wel redelijk levert dit andere mogelijkheden op lijkt mij.
 

Octavia32

Forumguru
Alles is te passen het is alleen niet plug and play wat jij misschien zoekt, bij mij zit er ook een veel grotere turbo op. Je fmic is voldoende, althans bij mij wel.

Bij jouw is het toch anders jij hebt met een 1.9 geen 16v toch. Dat is wat ik nu heb ontdekt is dat deze turbo bedoeld is voor 16v blokken.En dat er misschien iets aangepast moet worden richting intercooler

Maar nogmaals misschien zie ik dingen over het hoofd dit was gewoon een idee.
Misschien dat JB hier wat over kan vertellen of iemand anders met ervaring in deze richting hij(JB) heeft destijds ook mijn auto onder handen genomen en ook de JD software geplaatst.
 

Octavia32

Forumguru
Ik weet dat hij ook op dit forum zit weet alleen zijn gebruikers naam niet meer op dit forum. Want dan kon ik hem een bericht sturen om op dit forum te reageren.
 

Race Eend

Forumguru
Je kunt jos veel beter bellen, zakelijk naast alle email die je dagelijks krijgt, ook nog 20 forums met pb's uitzoeken is niet te doen, dan kom je niet meer aan werken toe.

Gewoon mailen met jbautoservice of even de telefoon oppakken!
 

jos_br

Actief lid
De BKD heeft een naar beneden gerichte turbo waardoor er eigenlijk geen originele plug and play turbo is. De VC is echt een drama om te monteren aangezien alle leidingen en aansluitingen anders zijn. Zelfs een koelmiddelbuis moet verandert worden. Wij hebben een passende hybride turbo die 215pk mogelijk maakt met de originele verstuivers.

Jos.
 

Octavia32

Forumguru
De BKD heeft een naar beneden gerichte turbo waardoor er eigenlijk geen originele plug and play turbo is. De VC is echt een drama om te monteren aangezien alle leidingen en aansluitingen anders zijn. Zelfs een koelmiddelbuis moet verandert worden. Wij hebben een passende hybride turbo die 215pk mogelijk maakt met de originele verstuivers.

Jos.
Dank je voor je reactie. Wat houdt een hybride turbo in of kan ik dat beter even googlen
 

Race Eend

Forumguru
een hybride turbo is een plug and play originele behuizing. echter voorzien van upgrade onderdelen waardoor de aangepaste hybride versie veilig en rookvrij veel meer vermogen kan leveren.

nadeel: een hybride is wat duurder, maar het verschil verdien je dubbel en dwars terug in de plaatsingskosten/aanpassingskosten.
 
Bovenaan Onderaan