Turbodruk- en olietemperatuurmeter inbouwen

Erikje

Actief lid
Iemand ervaring met achteraf ingebouwde turbodruk- en olietemperatuurmeters? Ik wil beide meters in de asbak laten inbouwen. Staat sportief en is relevant, met name de olietemperatuur natuurlijk. Of is het een zinloos en geldverkwisting (kost incl montageuren zo'n 350 euro)

Oliedruk
Turbodruk
 

higgy

Forumguru
Zinloos en geldverkwisting? Dat bepaal je zelf.
Als je het ons toch vraagt: ja, ik vind het zinloos.
 

Karstieman

Forumguru
Ik vind 360 euro erg veel voor 2 metertjes waar je ook zonder kan..
Of ga wil er Rally mee gaan rijden ?
 

Erikje

Actief lid
nee geen rally, maar ik zag het bij een collega ingebouwd en ik vond het een leuke gadget. Maar toch te duur moet ik concluderen...
 

___JC___

Forumguru
De oliedruk wil je als nette rijder toch wel weten lijkt me. /forum/images/graemlins/722.gif
Maar de metertjes ipv je asbak dan ofzo?
 
Olie temperatuurmeter lijkt me nog wel nuttig, aan de hand daarvan kun je zien of je motor echt opgewarmt is. Zou er eigenlijk gewoon standaard in moeten zitten.
 

Dutch4x4

Senior Member
Oliedruk misschien nog wel, JC, maar Erikje heeft het over een turbodruk- en olietemperatuurmeter.

Turbodruk is voor een getunede motor van belang, en dan alleen als je op het randje zit van wat de turbo aankan.

Olietemperatuur kun je ook met gezond verstand op peil brengen (15 minuten of 15 km, whichever comes first), heb je niet per se een meter voor nodig. Tuimelaar heeft natuurlijk wel een punt ten aanzien van de raggers: dan zien die ook eens wat ze hun koude motor aandoen als ze meteen vanaf de parkeerplaats planken. Als standaardvoorziening lijkt het me een goed idee, maar als je toch al bewust met zulke dingen bezig bent, is het eigenlijk al niet meer nodig...
 

Erikje

Actief lid
@jc1978: precies, 2 metertjes in de asbak, past precies. Aangezien ik 'm nog laat tunen is turbodruk dus toch welk zinvol. Olietemperatuurmeter is ook wel goed voor me, ben nogal een ongeduldig type... Maar ja, de kosten. Iedereen dank voor de feedback.
 
weet niet welke meters jij wil aanschaffen maar een beetje goed merk meter kom je hoog uit op 45 eur per meter en aansluit kosten ja je ken een hoop zelf doen .

Nu komt mijn vraag ik ga ze er namelijk ook in bouwen (turbodruk en olie temp en olie druk) maar waar zet ik de turbo druk tussen want er schijnen 2 manieren te zijn met wat ik vind maar das dan op seat blok en audi (beide 1.8 t) geld dat ook voor 1.8t voor skoda
 
Ik zou wel voor de 'elektrische' meters gaan en niet voor de mechanische.
De 'elektrische' heeft een externe sensor en bij de mechanische gaan de vloeistoffen of inlaatspruitstuk over/onder- druk naar de meter in het interieur.
Uiteraard is de 'elektrische' duurder maar wel veiliger en gemakkelijker inbouwen...
 

LT83

Forumguru
Is het niet mogelijk om de olietemperatuur d.m.v. een vag-com aanpassing in je boordcompouter display te krijgen? E.e.a. wordt namelijk wel bijgehouden alleen niet weergegeven?
 
Bovenaan Onderaan