Zwapp
Forumguru
Hallo allemaal,
Sinds enkele weken rijd ik een seat altea met een 1.9tdi BLS motor, noodgedwongen ivm diefstal octavia...
Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken en speuren maar nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag:
Ik hoor bij het vragen van vermogen de turbo vrij fel fluiten.
Nu had ik dat in mijn O2 met BKD blok ook wel maar deze fluit baart me toch wel zorgen, zeker als ik hrm wil laten tunen.
Nu staat er op het www totaal niks over dit blok icm een turbofluit of andere turboproblemen.
Is er iets dat ik aan de turbo kan checken wat makkelijk zelf te doen is of heeft iemand een passend antwoord?
De dealer wist te vertellen dat er bij dit blok affabriek geen roetfilter word geleverd, deze zit er helaas wel op! Hierdoor zou er in het uitlaattraject ergens een scherpere bocht in zitten dan bij een BLS zonder roetfilter en zouden die wervelingen de fluit veroorzaken.
Klinkt aan de ene kant aannemelijk maar heb er toch een beetje mijn twijfels over...
Wie weet raad?
Sinds enkele weken rijd ik een seat altea met een 1.9tdi BLS motor, noodgedwongen ivm diefstal octavia...
Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken en speuren maar nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag:
Ik hoor bij het vragen van vermogen de turbo vrij fel fluiten.
Nu had ik dat in mijn O2 met BKD blok ook wel maar deze fluit baart me toch wel zorgen, zeker als ik hrm wil laten tunen.
Nu staat er op het www totaal niks over dit blok icm een turbofluit of andere turboproblemen.
Is er iets dat ik aan de turbo kan checken wat makkelijk zelf te doen is of heeft iemand een passend antwoord?
De dealer wist te vertellen dat er bij dit blok affabriek geen roetfilter word geleverd, deze zit er helaas wel op! Hierdoor zou er in het uitlaattraject ergens een scherpere bocht in zitten dan bij een BLS zonder roetfilter en zouden die wervelingen de fluit veroorzaken.
Klinkt aan de ene kant aannemelijk maar heb er toch een beetje mijn twijfels over...
Wie weet raad?