Turbotimer

Ik heb een octavia 1 uit 2002 1.8 t 20v nou wil ik hier een turbotimer op zetten zodat na rijden me motor blijft nalopen.
Nu is mij alleen verteld dat dit op een skoda niet werkt. ivm startblokering via sleutel op moment dat sleutel uit contact gaat valt de turbo timer ook uit.

Iemand dit al geprobeerd of ervaring mee.

Alvast bedankt


sebas
 

Tachi

Actief lid
Een startonderbreker is toch bedoeld om het STARTEN zonder de juiste code onmogelijk te maken niet om de motor draaiend te houden. Ik denk dat als je met een domme sleutel het contact omdraait en de echte sleutel in de buurt van je contact houdt je auto gewoon start en dat je daarna bij wijze van de sleutel gewoon in je broekzak kan steken.

Ik heb geen auto met turbo, maar het lijkt me heel sterk dat een turbo timer niet zou werken op een VAG-auto aangezien veel auto's (ook van andere merken) op dezelfde manier zijn beveiligd. Chip in sleutel > sleutel omdraaien > auto controleert via contact code in chip > indien OK, start motor.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb een octavia 1 uit 2002 1.8 t 20v nou wil ik hier een turbotimer op zetten zodat na rijden me motor blijft nalopen.

Mijn 1.8 TSI heeft een waterpomp die na het uitzetten van de (warme?) motor nog een tijdje de turbo blijft koelen. Jammer genoeg blijft de olie wel stilstaan, maar het is in ieder geval iets.
Heeft de 1.8T dat niet?
 
nee zover ik weet niet maar.dat is ook niet zovan belang gaat juist om me olie.
er zijn meerder vag auto met zelfde probleem. vandaar dat ik het hier ff vraag of iemand het wel voor elkaar heeft gekregen.
maatje van me heeft seat leon en octavia 1 ook bij beide timer opgezet maar na het uitzetten van de motor blijft hij netjes als turbo timer werken,maar zodra de sleutel uit contact kwam ging de timer ook uit ondanks dat er nog zeker 4 min moest lopen.
 

Antera

Donateur
Ik heb ene how to hoe je hem moet aansluiten. Het enigste probleem is dat de deuren niet op slot kunnen zolang de motor loopt indien je een OEM alarm hebt zoals ik. De deuren gaan pas op slot als de turbo timer ermee stopt. Er was ooit een bedrijf die daar ene module voor maakte om dit op te lossen helaas ben ik hier al maanden naar op zoek maar is nergens meer te krijgen cq te vinden. Ben nog druk aan het uitzoeken of ik het signaal niet kan omzeilen om dit op te lossen

Ik moet hem er ook nog steeds inbouwen
 
Oke zou ik die how to van je kenne gebruiken. Ik heb zelf geen alarm wel centrale deur vergrendeling.
Ook niet nodig het gaat een circuit auto worden
 

Cordoba

Forumguru
Zoals jezelf al aangeeft, zijn er ook Seats die achteraf met zo'n timer zijn uitgerust, maar ik durf niet te zeggen of dat nu koelwater of olie is. Probleem van niet op slot kunnen zetten, wat Mark/Antera aangeeft komt me niet onbekend voor. Als je wilt, heb ik wel een adres van iemand die naast zijn reguliere werk een klein bedrijfje heeft opgezet voor auto-electronica, en mogelijk een oplossing voor je heeft. (bouwt bijvoorbeeld ook coming home/leaving home modules voor auto's, waar die optie niet gewoon via Vagcom is in te stellen)/
 
ja probleem alarm heb ik niet . En dat de boel niet opslot wil je dat ga ook even uitzoeken want alleen de VAG groep heeft dit probleem.
Ik ga het zowie zo ff proberen met een externe voeding buiten de ecu om kijken wat ie doet..

Kan iemand mij mischien vertellen waar ik de stekker van de draadboom die op contactslot zit kan vinden (buiten de dealer om )
 

Wild Chocolate

Senior Member
Een startonderbreker is toch bedoeld om het STARTEN zonder de juiste code onmogelijk te maken niet om de motor draaiend te houden. (...)

Vaak werkt de startonderbreker (ook) op de brandstofpomp en/of op de ontsteking. Als men alleen de startmotor zou blokkeren, zou je de auto aan kunnen duwen of slepen, of met een externe accu de startmotor rechtstreeks kunnen aansturen. Zolang het contact aan blijft, zal een auto nadat hij gestart is, normaal gesproken niet meer naar de chip in de sleutel kijken (er iig niet meer op reageren). Anders zou bij een storing van de ontvangst de auto stilvallen en dat is gevaarlijk.

Maar bij de truc die TS toe wil passen, wordt het contact uitgezet en gaat dus ook de startonderbreker weer aan. De truc zal hem erin zitten, dat je de auto moet laten denken dat het contact nog een bepaalde tijd aanblijft. Maar zolang de auto denkt dat het contact nog aan staat, zou het best kunnen dat hij niet met de afstandsbediening op slot wil...
 

LT83

Forumguru
Persoonlijk zou ik helemaal niet aan een turbotimer beginnen. Gewoon een aantal km rustig rijden na het knallen is in mijn ogen veel beter om de turbo/olie af te laten koelen dan hem stationair 5 minuten na te laten draaien. Na een normale rit voldoet volgens mij een 30-60sec nadraaien. Begrijp mij goed ik laat hem ook wel even nadraaien, maar zorg altijd dat ik minimaal 5km rustig heb gereden voordat ik hem nog even kort na laat draaien. Bij te lang stationair nadraaien worden ook weer andere vloeistoffen warm.
 

Tachi

Actief lid
Maar zolang de auto denkt dat het contact nog aan staat, zou het best kunnen dat hij niet met de afstandsbediening op slot wil...

Hmmm, wordt interessant om dat een keertje te proberen. Sleutel in contact laten en met de andere sleutel AB bedienen en kijken of de portieren op slot gaan.

Eigenlijk heb je dus een turbotimer nodig die na het afzetten van de motor een signaal naar je comfortmodule stuurt om de portieren te sluiten. Zonder sleutel in contact met draaiende motor kan je toch niet lang wegrijden... Stuurslot. Misschien wel weer met een takelwagen o.i.d. bedenk ik me nu.
 

CDK

Forumguru
@Tachi, sleutel in contact en met de andere sleutel (afstandsbediening) op slot gaat niet werken, helaas...

greetz Corné
 
Bovenaan Onderaan