Twaalf Stationwagons getest en de winnaar is.......

EdK

Forumguru
De Octavia Combi is een stationwagon met veel ruimte, veel praktisch gebruiksgemak en een goede ergonomie. Het onrustige onderstel en zijn iets hogere prijs versperren hem de doorgang naar de hoogste trede.

Maw ff met je octavia langs @Antera en je stijgt met stip boven dat seatje uit.......:D
 

B.Stuurder

Forumguru
"De bagageruimte van de Leon is niet indrukwekkend, het trekgewicht is met 1.000 kilo bescheiden en het interieur van de Style-uitvoering oogt sober."

Hmmmmmm.....
 

ertromp

Forumguru
Pas maar op met die gevulde of ongevulde kofferruimtes en aangekoppelde sleurkarren want een uitwijkproef met de O3 :nailbiting: :nailbiting: Die gasten van Autovisie bibberen nog na :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Ik ben het met de eindconclusie grotendeels eens. Zeker wat betreft de Leon. De Golf plaats ik zelf hoger op de eindlijst, ben het niet eens met hun opmerkingen over de mindere afwerking. Mss hadden ze een maandagmorgenmodel? De Octavia is qua ruimte briljant, maar ik vind de kwaliteit teleurstellend van de Octavia op gebied van stoelen, windgeruis en onderstel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Ik vind de FR uitvoering erg zenuwachtig en onrustig. Stuurt veel te licht naar mijn smaak. Maar goed, dat vind ik van de Passat in standaard modus ook. In de RS had ik daar minder last van.
 

Rallye

Forumguru
Dit is wel de eerste keer dat ik in een test iets lees over onrustig weggedrag bij de Octavia. Ik herinner me er op het forum wel opmerkingen over (of was dat bij de O2?). Ik herken dit niet, maar heb geen ervaring met een Octavia met het normale onderstel.

Omdat de Skoda eigenlijk de betere station is (want ruimer t.o.v. de SEAT) altijd bestellen met sportonderstel. The best of both worlds....
 

ertromp

Forumguru
Dat onrustige weggedrag is inderdaad een O3 "kwaal". Helaas op meerdere uitvoeringen en motorsoorten en bouwjaren.
Is deels te verhelpen als de drive mode knop niet mee bestelt is door de stuurbekrachtiging aan te passen, verlagen en andere banden.
Heb vele O3 rijders gehad voor die stuurbekrachtiging aanpassing middels VCDS/VCP maar er blijft een deel rijders die het niet prettig vindt na aanpassing en er zijn zelfs rijders die hun O3 daarom verkocht hebben.
 
Bovenaan Onderaan