Twee bijgeluiden onder motorkap

Had twee bijgeluiden onder motorkap van mijn Fabia Combi 1.2 greenline oktober 2010.

Links een ratelend geluid welke te horen was bij belasting van de motor. (caravan) (Leek op ventilator geluid waar een stukje plastiek tegen aan rateld) Is door garage opgelost. Bleek lekkage te zijn van de turboslang, deze was iets verschoven!

Rechts een bonkend geluid wanneer ik over een klinkerweg rijdt. Stabilisatorstang wordt binnenkort vervangen.

Ik dacht ik meld het even, als er mensen zijn met zelfde soort problemen.

kan je misschien iets specifieker zijn m.b.t. de stabilisator stang ? ik hoor namelijk ook een bonkend geluid rechts voor bij een klinker weg.
Mijn faab II is ook uit oktober 2010, dus klinkt als hetzelfde probleem, echter is hij vorige week weggeweest voor een grote beurt is de dealer heeft niks gemeld, maar ik heb het probleem ook niet aangegeven. Dacht dat het hoort,....

kan je misschien iets specifieker zijn m.b.t. de stabilisator stang ? ik hoor namelijk ook een bonkend geluid rechts voor bij een klinker weg.
Mijn faab II is ook uit oktober 2010, dus klinkt als hetzelfde probleem, echter is hij vorige week weggeweest voor een grote beurt is de dealer heeft niks gemeld, maar ik heb het probleem ook niet aangegeven. Dacht dat het hoort,....

Ik hoorde het links niet dus is het voor mij niet goed. Trouwens was toen ik hem kocht ook niet. Blijkt vaker voor te komen bij de Fabia. 6 van de 100 volgens mijn monteur!! Was wel zo dat ik er in een vroeg stadium bij was, want bij andere was het geluid nog aanweziger bij vervanging. Eerst dacht hij aan een leiding die ergens tegen aan kwam, maar dat bleek bij mij niet het geval. (blijkt ook vaker voor te komen) Verder kan ik nog zeggen dat het geluid boven het geluid van de radio uitkomt. Als je verder nog iets wil weten dan hoor ik het wel.

Oke, bedankt voor de goede uitleg;

Zo hard hoor ik het ook weer niet, maar wel een zacht bonkend geluid wat ik rechts wel hoor, maar links niet. Voornamelijk alleen als ik op klinkers rijd.
Zal binnenkort eens langs de dealer gaan om te controleren.

piair1982

Forumguru
Bij mij is deze ook vervangen. De stabilisatorstangophangrubbers. (Mooi scrabble woord;))
Met inveren hoorde je een knoepend geluid.

vinshi

Lid
ik heb als ik 50 in de 4 rijd of 80 in de 5 een rammel uit het linksvooronder en kan niet thuisbrengen wat het is .Het is aleen te horen in een bepaald toeren berijk, als ik een versnelling terug schakel dan is het weg maar om zuinig te rijden rijd ik liever in de aangegeven versnelling. iemand een antwoord voor dit probleem.

ik heb als ik 50 in de 4 rijd of 80 in de 5 een rammel uit het linksvooronder en kan niet thuisbrengen wat het is .Het is aleen te horen in een bepaald toeren berijk, als ik een versnelling terug schakel dan is het weg maar om zuinig te rijden rijd ik liever in de aangegeven versnelling. iemand een antwoord voor dit probleem.
Terug naar garage lijkt mij en een proefrit met monteur erbij. Zo heb ik het ook met mijn twee geluiden opgelost. Begreep van mijn monteur dat het vaker voorkomt rammeltjes onder de motorkap.:shocked:

Bovenaan Onderaan