Twee keer trekken voordat portier open gaat?/

hallo allemaal,

De rechterachterdeur is onlangs opnieuw gespoten. Perfect gedaan. alleen ik moet nu TWEE keer aan de portierhendel trekken voordat deze open gaat. Nu heb ik iets gelezen van anti-diefstal ofzo, maar weet iemand hoe ik dit "uit" kan zetten???

Het is alleen het rechter achterportier.

Groeten,
Andre

LenK

Forumguru
Bedoel je van binnenuit of van buitenaf.

Van binnen is het normaal als de cantrale vergrendeling er op zit en je stopt, je kunt dan op het vergrendelingsknopje drukken of een keer extra aan het hendeltje trekken.
Sleutel uit het contact ontgrendelt ook.
Als het echter alleen bij het ene portier is en niet bij de andere dan is het niet normaal.

Als het van buitenaf zo werkt dan is het niet normaal.

Ronnie

Forumguru
hallo allemaal,
maar weet iemand hoe ik dit "uit" kan zetten???
Het is alleen het rechter achterportier.
Groeten,
Andre
Misschien tijdens het inbouwen van de handgreep iets misgegaan?
Ik zou hem eens eerst uit (laten) lezen, het portier module(steuergeraet)
zal dan met een storingsmelding komen.

purk

Senior Member
waarschijnlijk zit de kabel te strak gemonteerd, handgreep eruit halen en kabel minder strak zetten.

EdK

Forumguru
Niets te maken met de kindervergrendeling ??
Gebruik dat eigenlijk nooit dus weet niet zeker of het hierdoor komt !!

hemi24

Forumguru
Even opnieuw de automatische vergrendeling aan- en uitzetten in het maxidot?!?

Bij mij staat deze functie aan, waarbij boven 10km/h alle deuren automatisch vergrendeld worden. "Nare" bijkomstigheid is dat andere mensen die het systeem niet kennen de deurkrukken bijna uit je bekleding slopen, voordat je kunt zeggen dat ze even moeten loslaten en opnieuw moeten aantrekken. (of wachten totdat ik de sleutel uit het contact heb getrokken (of het ontgrendelknopje bij de handrem heb gedrukt)).

Hoogstwaarschijnlijk is de eleketrische raambediening van de desbetreffende deur ook van slag, als één en ander bij de schadehersteller los is geweest. Dus ook even de comfortbediening van de automatische ramen weer even uit- en aanzetten...

Even opnieuw de automatische vergrendeling aan- en uitzetten in het maxidot?!?

Bij mij staat deze functie aan, waarbij boven 10km/h alle deuren automatisch vergrendeld worden. "Nare" bijkomstigheid is dat andere mensen die het systeem niet kennen de deurkrukken bijna uit je bekleding slopen, voordat je kunt zeggen dat ze even moeten loslaten en opnieuw moeten aantrekken. (of wachten totdat ik de sleutel uit het contact heb getrokken (of het ontgrendelknopje bij de handrem heb gedrukt)).

Hoogstwaarschijnlijk is de eleketrische raambediening van de desbetreffende deur ook van slag, als één en ander bij de schadehersteller los is geweest. Dus ook even de comfortbediening van de automatische ramen weer even uit- en aanzetten...

allemaal:
Het is van buitenaf. Ik zal eers eens ff de maxidot instelling resettenj. Mocht dat niet werken dan ga ik wel ff langs de dealer. Bedankt allemaal!!!

vdijk

Lid
de "anti-diefstal" werkt alleen vanuit de binnenkant.
Het zou natuurlijk gek zijn als je vanuit buiten naar binnen kunt gaan door twee keer aan de hendel te trekken.

als ik het bovenstaande allemaal lees, dan denk ik aan een verkeerde montage.

Falcon

Donateur
Ik had bij een vervangend vervoer auto .. een Seat Altea.. het zelfde euvel. Ik denk dat dit een VAG-COM instelling kan zijn. Onze VAG-COM goeroe Nomad zou dit waarschijnlijk wel weten.

hemi24

Forumguru
Of, is het mogelijk de staalkabeltjes voor de bediening om te wisselen tussen deurkruk binnen en buiten, dat zou een heel hoop verklaren...

Falcon

Donateur
Dat is nog niet eens zo gek idee. Om dit te testen zou Kuwerti even zijn portierbeveiliging aan moet zetten en testen of hij 2 keer moeten trekken aan de binnenkant.

HEMI24 heeft de prijs gewonnen. Vandaag grote beurt gehad. Het was inderdaad het staalkabeltje in het portier wat te strak/te los stond.

Bedankt allemaal!!

Bovenaan Onderaan