twee versies Stream+MP3?

Nautonier

Nieuw lid
Als nog-geen-skoda-rijder ben ik op dit moment druk in onderhandeling met een dealer voor een goede offerte voor een Octavia 1.9 tdi met DSG.
Tijdens die onderhandeling kwam de verkoper met twee keuzes voor een Stream radio met MP3:
- af fabriek met AUX aansluiting
- als accessoire met mogelijkheid om MP3 cd's af te spelen.

Kent iemand de mogelijkheden van zo'n AUX aansluiting?
Als ik het goed zag in de demo auto, is het niet meer dan een mini-jack aansluiting waar je een MP3 speler op kunt aansluiten. Dat zou betekenen dat ik mijn iPod niet zomaar kan opladen en dat bediening via de radio niet mogelijk is. Klopt dat?

Wallie

Lid
Ja, daar heb je gelijk in:
- Aux is niks meer als een line-in, dus verder geen laad of bedieningsmogelijkheid van wat je er op aan sluit. Wil je er bijv een iPod op aansluiten dan is een iceLink wat voor je.
- Als accessoire moet je de dealer wel expleciet naar een stream 2007 model laten vragen, anders krijg je er eentje zonder mp3.

Nautonier

Nieuw lid
Helemaal duidelijk. Dank voor de snelle reactie.
Dan wordt het toch de stream met mp3 denk ik. Mp3's zat en op een cd gaan toch makkelijk 8 à 9 albums. iceLink kan altijd nog.

Rallye

Forumguru
Ik heb de fabrieksuitvoering en de AUX is inderdaad een mini-jack in de Jumbobox.

Ik meen ergens in een ander draadje (maar die kan ik nu ff niet vinden) gelezen te hebben dat de aansluiting in de Jumbobox ook aan te leggen is bij achteraf inbouwen van een Stream met MP3. Kostte iets extra. Nadeel: in de jumbobox kun je de iPod niet opladen (kan gezien de gevoelige batterij van de iPod ook een voordeel zijn trouwens) en je kunt hem niet zien, dus geen gegevens van de nummers etc. Een evt. dief kan hem echter ook niet zien, dus dat kan ook een voordeel zijn.

Wellicht zit er achterin de MP3-stream ook een AUX (bij mij dus in gebruik voor de draad naar de jumbobox); dat zou het aansluiten van de iPod op een andere plaats (houder op het dashboard) makkelijker maken. Je zou dan geen Dension-oplossing nodig hebben.

Let wel: als je een CD met MP3-tjes brandt doe dat dan als 'data' CD en niet als 'audio'. Enkel data CD's geven de naam en uitvoerder enz weer op het schermpje. Dan kan je eigenlijk zoals bij een MP3 speler album en nr kiezen. Bij een als 'audio' gebrande CD is de weergave zoals bij een gewone CD: Tracknr en speelduur. Dit staat ook zo in de handleiding. Mijn Stream 2007 speelt overigens zeer goed. Ik heb er tot nog toe geen opmerkingen over. De fabrieksinstellingen geven geen mooi geluid maar als je bass treble e.d. zelf regelt speelt ie goed.

Succes d'ermee

Ik heb momenteel een O2 combi 2.0TDI BE in bestelling met ook een stream radio. Ik heb het even aan de dealer gevraagd, maar bij mij is de radio zowel geschikt voor MP3 cd's als dat er een aux aansluiting in de jumbobox zit.
De verwachte levertijd is half januari... ff wachten dus nog

Bovenaan Onderaan