twee vraagjes RS

Hallo Allemaal,

Ik ben net terug van mijn vakantie. Direct even mijn 3 weken oude octavia RS combi (tfsi) ingereden ;)
Er staat nu al 5000 kilometer op. Ik moet zeggen: prima wagen voor de lange afstanden (gem. verbruik 1 op 10). Er zijn 2 dingen die ik graag wil weten:
1) in de manual staat dat de koplampsproeier (xenon) gaat als de gewone ruitensproeier 5 keer gegaan is. Nu is mij opgevallen dat dit niet klopt. In mijn vakantie deed ik elke morgen 1 keer de ruiten sproeien en ook de koplampen gingen dan mee. Is er misschien ook iets met gereden kilometers waardoor de koplampen mee gaan??

2) Het viel mij op dat de gril aan de voorkant (bumper) niet symetrisch is. Aan de linkerkant (vanuit bestuurder gezien) ziet er een gat waar lucht in kan komen. Weet iemand waarvoor dit is?

1: Die koplamp sproeiers doen het (zolang het contact aan blijft) om de vijf keer. Als jij het contact uitzet en weer aan doet hij het weer opnieuw...

2: geen idee

Hallo Allemaal,

2) Het viel mij op dat de gril aan de voorkant (bumper) niet symetrisch is. Aan de linkerkant (vanuit bestuurder gezien) ziet er een gat waar lucht in kan komen. Weet iemand waarvoor dit is?

Foto, foto, foto, dat wil ik zien :)

SmurfForLife

Actief lid
Even opzoek gegaan naar punt 2 bij de voorbumper.

Er zitten 2 sleuven (grote en kleine) in de "bescherm"kap a/d bestuurderskant en 1 aan de passagierskant.

Zal vermoedelijk met koeling te maken hebben.

Echter je moet wel echt voor gaan zitten wil je het zien !!

Bovenaan Onderaan