Twee vragen over Maxi-dot

Michel

Forumguru
De afgelopen dagen heb ik eens met het Maxi-dot van mijn Octavia zitten stoeien. O.a. eenheden aangepast en carjacking ingeschakeld en dat werkt allemaal prima.

Ik heb echter wel twee vreemde gedragingen:

Onder Assistance word ik in staat gesteld om de bochtenverlichting in of uit te schakelen middels het zetten of weghalen van een vinkje. Als ik het vinkje weghaal, blijft de bochtenverlichting vreemd genoeg wel actief. Ik heb al het contact helemaal uitgezet en weer aangezet, waarbij ik kon bevestigen dat het vinkje nog steeds weg was, maar de bochtenverlichting blijft (met draaiende motor) gewoon branden als ik de richtingaanwijzer aanzet. Via het menu lijk ik de bochtenverlichting dus niet uit te kunnen zetten. Hetgeen weleens onhandig kan zijn als de sterke arm je denkt te betichten van illegale praktijken, terwijl bochtenverlichting een legale voorziening is. Dan is het wel prettig om die verlichting "tijdelijk" uit te zetten voor Oom Agent.

Ik kan eveneens zoiets als "Rainclose" aanvinken, waarbij de ramen automatisch sluiten als het gaat regenen. Over het nut van deze voorziening kan je twijfelen, maar toch maar eens aangezet. Let op: mijn auto heeft een regensensor.
Als ik deze optie aanzet en een volgende keer de auto start is het vinkje vreemd genoeg weer weggehaald. De instelling wordt dus niet onthouden.

Kan iemand bevestigen of hij/zij dit ook heeft met zijn/haar Octavia II FL?

. Over het nut van deze voorziening kan je twijfelen, maar toch maar eens aangezet. Let op: mijn auto heeft een regensensor.

Ik kan je melden dat het erg nuttig is !! Mijn dochter lag op een warme zomermiddag na een lange rit heerlijk te slapen en we wilden haar niet wakker maken toen we thuis waren. Alle ramen netjes open gezet zodat er geen ongelukken zouden gebeuren met te hoog oplopende temperaturen in de auto. Toen ze wakker werd is ze zelf uit de auto gekomen en heeft de deur netjes dicht gedaan. 2 uur later begon het ontzettend te onweren met veel regen. Nooit bij stil gestaan dat de ramen van de auto nog open stonden...
Na de regenbui bleek er niets aan de hand met de bekleding in de auto. Test geslaagd zullen we maar zeggen.

Rolle

Senior Member
Ik kan je melden dat het erg nuttig is !! Mijn dochter lag op een warme zomermiddag na een lange rit heerlijk te slapen en we wilden haar niet wakker maken toen we thuis waren. Alle ramen netjes open gezet zodat er geen ongelukken zouden gebeuren met te hoog oplopende temperaturen in de auto. Toen ze wakker werd is ze zelf uit de auto gekomen en heeft de deur netjes dicht gedaan. 2 uur later begon het ontzettend te onweren met veel regen. Nooit bij stil gestaan dat de ramen van de auto nog open stonden...
Na de regenbui bleek er niets aan de hand met de bekleding in de auto. Test geslaagd zullen we maar zeggen.

Geen idee of de rainclosing aangevinkt blijft (zal straks eens kijken).

Heb wel nog een anekdote bij het automatisch sluiten van de ramen. Had de wagen net een paar weken (en dan ruikt hij nog zo nieuw) toen we fritejtes gingen halen bij het thuiskomen 's avonds. Resultaat heel de wagen rook naar de frietgeur, bwa geen probleem dacht ik. Ik zet de wagen in de garage met de ramen open. 's morgens kom ik in de garage en wat bleek, de wagen had de ramen zelf dicht gedaan.

Dat hele raamgebeuren werkt bij mij ook niet.
De ene keer wel (met een klein miezerbuitje) en de volgende keer blijven de ramen mooi open met de grootste plensbui.
Ook zouden ze automatisch dicht moeten gaan na 6 uur, en ook dat werkt niet altijd :(

Bovenaan Onderaan