Twee vragen: verlichting voetenruimte en setting recirculatiestand

Hier volgen twee volledig van elkaar losstaande vragen die mij rezen na het lezen van het instructieboekje van m'n OII elegance:
ik meen ergens iets gelezen te hebben over binnenverlichting van de voetenruimte. Weet iemand of dit een optie is, of dit kan worden ingebouwd of dat het niet wordt aangeboden voor de OII?
Dan de andere vraag, die gaat over de circulatiefunctie van de climatronic. In het boekje (blz 121) staat dat, als in de button het linker controlelampje brandt, dit een teken is dat de recirculatiestand manueel is ingeschakeld. Bij branden van het rechter controlelampje is de AUTOMATISCHE circulatiefunctie aktief. Hierover gaat mijn vraag: regelt het systeem dan automatisch wanneer de circulatie in- of uitgeschakeld moet zijn (zie ook het verhaal van het inschakelen n.a.v. detectie van schadelijke stoffen)? Volgens mij krijg je in deze automatische stand GEEN indicatie of de circulatie in- of uitgeschakeld is?! Of branden bij automatische inschakeling zowel het rechter als het linker lampje? Je weet m.i. nu niet of in de automatische stand de circulatie aan of uit staat en dat zou ik wel graag willen weten. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Het instructieboekje is hier onduidelijk over.

EdK

Forumguru
zet je versnelling maar eens in zijn achteruit.
Dan gaat namelijk de recirculatie auotmatisch aan, en dit is ook goed te horen !!
En dan kun je tevens zien wat de lampjes doen.

hemi24

Forumguru
Volgens mij is er geen indicatie van de stand, buiten zoals EdK schrijft: je hoort het wel als je een oplettende luisteraar bent!

Verlichting in de voetenruimte: als het al leverbaar is op een O2 dan zal het wel de L&K-uitvoering zijn...
Verlichting van de deuropeners heb ik wel gezien (en zelf naderhand ingebouwd in mijn vorige O2, met dank aan het octavia-forum.de).

Alvast dank voor deze berichtjes.
Zijn er wellicht mensen met ervaringen voor de auto-circulatiestand? Handig/niet handig?

hemi24

Forumguru
Het is maar net wat je handig/niet handig noemt; bij mij staat de auto-stand van de recirculatie "aan", maar eerlijk gezegd is het maar een zeldzaamheid dat ik merk dat er iets gebeurt.
Mischien als je dagelijks in een file staat of door een vuile tunnel rijdt dat je het meer waardeert?!?

EdK

Forumguru
wel uiteraard als er zo'n walmende vrachtwagen voor je zit.
Maar ook zomers als de auto warm is ( zon ) dan doe ik eerst de ramen open en rij een stukje.
Dan de airco aan en de ramen dicht en op recirculatie, zodra de temperatuur goed is in de wagen dan weer op buitenlucht koelen.

Dit doe ik S'winters ook omgekeerd om snel de warmte erin te krijgen.

O2_1.2TSI

Actief lid
Ik ben met de auto-recirculatie aan het “spelen” geweest en heb het volgende opgemerkt:
auto-recirculatie ingeschakeld:
- Bijna nooit meer de geur van uitlaatgassen van andere auto’s in de auto.
- Bij regenachtig/vochtig weer en airco uit merk je wanneer de circulatiestand inschakelt doordat de ruiten beginnen te beslaan, even later trekt dit weer weg. Toch wel opgemerkt dat hij op vreemde momenten en best wel vaak gaat circuleren.
auto-recirculatie uitgeschakeld:
- Zelfs wanneer auto-recirculatie uitgeschakeld is schakelt de circulatiestand toch automatisch in wanneer je de auto in achteruit schakelt of wanneer je ruiten sproeit.
- Meer last van uitlaatgassen andere auto’s.

Bij mij staat hij dus vrijwel altijd ingeschakeld(auto) maar niet bij vochtig/regenachtig weer.

Dank je, O2 1.2TSI!
Als ik morgen van mijn werk weer naar huis rij zal ik ook eens een beetje gaan testen.

Heeft nog iemand nadere info over voetruimte verlichting in de O2? Ik zag het laatst wel zitten in een Superb1...

Bovenaan Onderaan