twee vreemde storingen

Heb toch iets vreemds, zo af en toe werkt de cruise control niet. De garage kon in eerste instantie niets vinden. Het vreemde (en eigenlijk ook het vervelende) is dat het meestal wel werkt. Iemand hier met dezelfde storing?
Laatst had ik ook toen ik stond te wachten in een parkeergarage dat mijn ESP uitging (spontaan) en dat het lampje van te lage bandenspanning ging branden?? Opnieuw starten was toen de oplossing. Ik vind het wel vreemde storingen, iemand een suggestie??
 

ougie

Forumguru
Tot nog toe werkt alles volgens het boekje. De enige geluitjes die ik hoor zijn, als ik de sleutel in contact doe en wacht tot het voorgloeilampje uit gaat (1 sec)maar dat is volgens dat zelfde boekje een totale controle van de auto.
 

ericb

Actief lid
Bij mij ging laatst tijdens het rijden het bandespaningslampje branden. Gestopt en alle banden bekeken, niets aan de hand, lampje gereset. Bij controle door de dealer kwam er geen storing naar boven. Ik heb ook al een keer gehad dat de maxidot aangaf dat een koplamp stuk was, bij controle deed de lamp het inderdaad niet. Contact uit en weer aan en voila, de lamp deed het weer, ook hier kon de dealer geen verklaring voor vinden.
 

Erikje

Actief lid
met mijn huidige A4 heb ik ook, zeer regelmatig, verlichtingsproblemen: vaak doet een ferme klap op de voor- of achterlichtunit wonderen.... Met de japanse auto's die ik hiervoor reed (3 corolla's, carina, avensis) is dat echt nooit voorgekomen.
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zo af en toe werkt de cruise control niet.

[/ QUOTE ]

Zoek even verder op dit forum. Er schijnt een dikke kabel van de radio in te zitten die de kabel van de cruise control wel eens wil storen. Dit zou het wel eens kunnen zijn.
 

CoSko

Nieuw lid
Kijk eens of die storing van je cruisecontrol verband houdt met het aan of uit staan van je autoradio. Bij mij deed de cruisecontrol het niet vanwege een foutieve aansluiting van de autoradio, waardoor het snelheidsignaal gestoord werd. Sommige radio's gebruiken het zelfde snelheidssignaal voor het volume van de autoradio. Deze aansluiting zit dan ook in die blokstekkers achter je radio.

(kom er maar op!)

Con
 
Ja, en wat ook kan is dat intern het stekkertje naar de handel op het stuur wat los is komen te zitten (door verstellen stuur) en slecht contact maakt.
 

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Sommige radio's gebruiken het zelfde snelheidssignaal voor het volume van de autoradio.
Con

[/ QUOTE ]

Jaja, als je de dan de radio harder zet ga je harder rijden zeker ! /forum/images/graemlins/smile.gif Overigens kan je het volume van de radio wel automatische laten toenemen bij hogere snelheid om de windruis te compenseren.
 
Er is bij mij geen koppeling tussen de snelheidsmeter en de radio (after market), want als ik gewoon door blijf rijden met de radio aan doet tie het na een paar kilometer weer. Vrees dat er ergens een contactje niet helemaal lekker zit waardoor die bij bepaalde temperaturen niet aan wil.... Hopenlijk komt de dealer er bij de eerste service beurt achter. (die is pas over 30 k km).
 

smg

Lid
Laatst ook een vreemde storing: heel veel vermogensverlies! Ik kwam nauwelijks boven de 120 uit. Volgende dag op weg naar de garage kwam er nog een melding 'Emissions Workshop' bij. Garage wel gehaald, de monteur had het al snel gevonden: allerhande slangen waren stuk, ze leken wel doorgesneden of doorgebeten. Dat laatste kwam mij bekend voor, mijn ouders zien in Z-Limburg regelmatig marters rond hun huis lopen. Uit wat google-info blijkt dat als er een marter in je auto heeft gezeten, de kans groot is dat er (vanwege de geur) een andere marter ook inkruipt om zijn territoriumdrift bot te vieren. Dat doen ze door van alles kapot te bijten...
 

Erikje

Actief lid
fijn, marters in je auto, da's weer eens wat anders dan ratten: in een pimp-my-ride uitzending van enkele weken geleden kwam er een rat achter het dashboard vandaan tijdens het slopen! Niet normaal meer. Dan liever een marter...
 
/forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Mooi verhaal zeg.. Kom daar maar op...

/forum/images/graemlins/super.gif
 
ik met Golf IV heb ook wel probleem gehad met cruisecontr.die soms wel ... soms niet werkte ...
Aangekomen bij VW dealer werkte hij gelukkig niet.
Diagnose stekker erop en onmiddellijk werd fout uitgelezen
dat schakelaar ontkoppelingpedaal bleef hangen
(was alsof ik steeds met ingedrukt koppelingpedaal reed)
met als gevolg dat cruisecontrol zijn snelheid niet wou aanhouden.
Schakelaar werd besteld &amp; vervangen ...
probleem = nu opgelost.
 

smg

Lid
Een vervolg op mijn marterverhaal van hierboven:
afgelopen weekend voor het eerst weer in Z-Limburg geweest. En welja: weer veel verlies van motorvermogen. Met het vermoeden van een rondlopende marter de skoda mobiliteitsdienst gebeld die de ANWB stuurden. Die monteur kon geen knaagsporen vinden, maar vond via zijn computer wel een onbekende fout in het motormanagement. Na het deleten liep de motor weer goed, maar gisteren weer hetzelfde verhaal. Morgen maar weer eens langs bij de dealer.

Die ANWB-monteur had nog wel een verhaal over de CAN-bus techniek: VW heeft deze techniek (digitale aansturing van electrische apparatuur via één kabel-streng ipv een complete kabelboom) voor het eerst geïntroduceerd bij de Skoda Octavia I, zodat daar de kinderziektes tevoorschijn kwamen. Dat gaf dan ook regelmatig bijzondere storingen (ramen die openbleven, spookfoutmeldingen, etc.). Pas na het vervolmaken is de techniek ook bij andere VW-producten geïntroduceerd.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb ook al een keer gehad dat de maxidot aangaf dat een koplamp stuk was, bij controle deed de lamp het inderdaad niet. Contact uit en weer aan en voila, de lamp deed het weer, ook hier kon de dealer geen verklaring voor vinden.

[/ QUOTE ]

Da´s een bekende. Die heb ik ook gehad.....
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik met Golf IV heb ook wel probleem gehad met cruisecontr.die soms wel ... soms niet werkte ...
Aangekomen bij VW dealer werkte hij gelukkig niet.
Diagnose stekker erop en onmiddellijk werd fout uitgelezen
dat schakelaar ontkoppelingpedaal bleef hangen
(was alsof ik steeds met ingedrukt koppelingpedaal reed)
met als gevolg dat cruisecontrol zijn snelheid niet wou aanhouden.
Schakelaar werd besteld &amp; vervangen ...
probleem = nu opgelost.

[/ QUOTE ]

Dat heb ik bij mijn huidige Astra ook. Normaal doet de cruise control het altijd, behalve af en toe wanneer ik even bij een tankstation gepauzeerd heb en daarna wegrijd. Dan krijg ik hem niet meer op cruisecontrol. Intrappen van de koppeling helpt niet altijd.
De dealer heeft die sensor een keer versteld en hij vroeg of ik mijn voet liet rusten op het koppelingspedaal. Dat doe ik niet...het probleem doet zich ondanks het aanpassen van de sensor/schakelaar nog altijd voor.

Kennelijk hebben dus meer moderne auto's hier last van en volgens mij heeft het bij ze allemaal met de koppelingssensor te maken.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb ook al een keer gehad dat de maxidot aangaf dat een koplamp stuk was, bij controle deed de lamp het inderdaad niet. Contact uit en weer aan en voila, de lamp deed het weer, ook hier kon de dealer geen verklaring voor vinden.

[/ QUOTE ]

Da´s een bekende. Die heb ik ook gehad.....

[/ QUOTE ]
Laat me raden: alleen de linker koplamp?
 

LenK

Forumguru
Mijn CC deed het eerst altijd
Toen af en toe niet
Toen af en toe wel
Nu doet ie het helemaal niet meer
Zal toch naar de garage moeten

Zal nog even van die radio en stuurverstelling proberen
 

smg

Lid
Vanochtend bij de garage geweest, die vonden toch een doorgeknaagde leiding van de vacuumpomp. Heeft iemand nog een bloedhond of een dubbeloops-jachtgeweer in z'n kofferbak liggen om die marters te kunnen kietelen?
 
Bovenaan Onderaan