Twijfel...

eeneen

Lid
Ik blijf nog steeds aan het twijfelen over een hoop dingen...
De bedoeling is om over te stappen naar de Superb alleen nu komt het...gaan we die nu bestellen of wachten we tot de facelift uitkomt?? Nadeel van wachten is dat we volgens mij dat ik nog wel een poosje kan wachten tot de III uit zal komen....

Hoe zit het eigenlijk qua wetgeving als je met de groene platen vanuit het buitenland Nederland binnenkomt rijden op weg naar de RDW? Mag dit wel eigenlijk wel? Ben er zelf namelijk niet van overtuigd en omdat ik al in het grensgebied woon weet ik bijna zeker dat ik zo'n mooie witte gestreepte auto achter me aankrijg....

Sparkie

Forumguru
In België en Luxemburg mag je handelaarskentekens uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig in het kader van koop en verkoop van het voertuig gebruiken. Je mag handelaarskentekens in die landen dus niet gebruiken voor een proefrit.

Je mag het handelaarskenteken ook gebruiken in Duitsland. Echter alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. 
Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. Je moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij je hebben waarmee je dit kunt aantonen. In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn.

In overige landen is het niet toegestaan om met Nederlandse handelsplaten te rijden.

MennoW

Forumguru
facelift of nieuw model Superb zal tot ca. 2015 op zich laten wachten.

22203d1350205827-facelift-superb-ii-img_2698.jpg

aldus Neue Skoda Modelle bis 2015: Superb, Octavia, Yeti, Citigo, Rapid | Auto Neuheiten | Auto Aktuell | autozeitung.de
hier loopt een topic over http://www.skodaforum.nl/board/f49/facelift-superb-ii-19434.html

Wild Chocolate

Senior Member
Als je een afspraak bij de RDW maakt, heb je de mogelijkheid om gratis een 1-dags kenteken aan te vragen. Vanaf de NL grens mag je daarmee naar de RDW rijden.
Tot de grens zal je in het land van herkomst een kenteken moeten regelen. In Duitsland kan dat een een Kurzzeit-kennzeichen zijn, dat is een 5-daags kenteken.
Bij de grens stoppen, Duitse platen wisselen voor Nederlandse, dan doe je niets waarvoor mensen met strepen op hun auto formulieren gaan invullen.

EDIT: vergeet niet dat de auto ook verzekerd moet zijn!

Of een autoambulance regelen.

Bovenaan Onderaan