Twijfelaar

Na zo'n 8 jaar gereden te hebben met een Nissan Primera Break rij ik nu inmiddels 9 jaar tevreden met een Ford Mondeo Break (diesel). Al een tijdje kijk ik uit voor iets anders. Ik ga altijd voor een jonge okkazie (tot maximum 3 jr). Het moet opnieuw een break worden. Nadat ik gisteren mijn Ford ging ophalen bij mijn garagist na een platte batterij trof ik er toevallig een Skoda Superb aan:
- 1ste inschrijving: 12/2015
- 1.6 TDI greenline 77kw 105pk
- Elegance - full option (lederen zetels, zetelverwarming, panoramisch dak, Columbus nav, ... etc).
- 52.000km
- ...

De vraagprijs bedraagt 17.500€ (zonder overname van mijn oude Ford ;)).

Ik rij (rustig) gemiddeld zo'n 20.000km/jaar, de wagen zou opnieuw minstens 7 jaar moeten dienst doen ...

Vandaag de ganse dag gesurft naar info, reviews, photo's ...

Wel vind ik het jammer dat de break nog het oude model betreft. Hiermee bedoel ik bvb dat de lichten achteraan nog hoeklichten zijn ipv de langwerpige op de nieuwe 2015 modellen. Moet ik niet vrezen dat mijn superb snel als oud zal aanzien worden in het verkeer? Ook las ik vandaag op forum dat het Columbus(scherm) in deze wagen echt niet meer van deze tijd is en in niks kan vergeleken worden met de Columbus die in de huidige S3 modellen zit ...

Raden jullie me deze koop aan? Thx voor tips en opmerkingen ...

CDK

Forumguru
Welkom! Als je meer geld op tafel legt zal er ook wel een S3 break te vinden zijn toch? Navigatie is een wereld van verschil inderdaad en ja het model is gedateerd, maar je rijdt er zeker niet mee voor gek! Succes met het maken van je keuze.

CDK

Forumguru
Daarbij valt nog op te merken dat je met wat styling er echt wel een mooie strakke auto van kan maken :jaja: Ik denk aan een setje wielen in 19”, een mooie verlaging, kontje kaal maken en tintfolie op de ramen ;)

RefleCs

Forumguru
En als je een voorbeeld zoekt van een mooie SII dan zijn hier ook foto's genoeg te vinden. Ik kan mij o.a. de witte SII met blauwe accenten nog herinneren en een zwarte met airride en uiteraard de meest heftig getunede SII welke hier op het forum bekend was/is, de oude SII van Corne.

fiestaman

Forumguru
Er staat trouwens hier op het forum een prachtige Belgische S2 combi te koop :jaja:
Een 2.0 TDI zo goed als full option, @fiestaman kan vast een mooi prijsje maken voor je.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-superb-combi-ii-2-0-tdi-dsg.35339/

Bedankt Corné.

@megezi07 , mijne staat inderdaad te koop.
Bekijk de link dat corné heeft gezet hierboven zou ik zeggen.

Wagen is ongevalsvrij en een niet rokersauto. Voor de rest rijkelijk uitgerust en rijdt super.
Tot op heden nooit spijt gehad deze auto gereden te hebben.

Blijft een mooie wagen, zowel exterieur als interieur. En zéér ruim ook.

Indien interesse of meer info nodig, vraag gerust of stuur maar een PB.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bedankt jongens voor de reacties... Ik kijk uit naar volgend week-end waar een proefrit gepland staat... Mijn eerste rit in een skoda... Btw echt n interessant forum hier. Iemand soms nog linkje(s) waar de S2 vs S3 besproken worden?

• Leuk
Waarderingen: CDK
Iemand gisteren Terzake op Canvas gezien? Zijn er vandaag überhaupt nog mensen die een nieuwe wagen nodig hebben en gaan voor een Diesel?

Skoda-MAN

Forumguru
In Duitsland zijn gebruikte diesels nu met veel korting te koop.  :mad::banghead:
Zelf ben ik 3 jaar geleden al van de diesel overgestapt naar benzine.
Het was als echte diesel fanaat niet makkelijk maar met de huidige benzinemotor kan je bijna op diesel mannier rijden.

CDK

Forumguru
In Duitsland mogen diesels nu inderdaad verboden worden in steden. Het einde van de diesel komt er definitief aan, sneller als verwacht!

Bovenaan Onderaan